10 lat z marką Dekoral
W 2008 roku Dekoral - najsilniejsza marka farb w Polsce (według rankingu organizowanego corocznie przez dziennik "Rzeczpospolita") obchodzi 10 urodziny. W minionej dekadzie niejednokrotnie zmieniały się opakowania produktów i ich skład, marka była poszerzana o kolejne nowości, intensywnie promowana, by obecnie stać się liderem rynku. Przyjrzyjmy się tej kampanii sukcesu.
Nazwa Dekoral powstała na początku lat 90. z połączenia przedrostka DEKO (Dekoracja) i nazwy palety RAL (wówczas jedynej na rynku karty kolorów). Początkowo funkcjonowała jako nazwa lakierobejcy do drewna. W 1998 roku marka Dekoral oficjalnie obejmuje 3 farby emulsyjne i 2 emalie do drewna i metalu. W kwietniu 1998 roku pierwsze opakowania produktów Dekoral trafiają do hurtowni w całym kraju. W maju 1998 roku, na konferencji dziennikarzom zostaje zaprezentowany pierwszy film reklamujący rodzinę Dekoral. Wkrótce zostaje on pokazany w ogólnopolskiej telewizji, w ramach pierwszej kampanii reklamowej Dekoral, której hasło przewodnie brzmi: "Dekoral - Raz na długi czas".
W roku 2002 Dekoral zostaje wyróżniony godłem Teraz Polska. W tym samym roku zostaje partnerem cyklicznego programu TVN "Kto Was tak urządził". W tym samym roku zaczyna działać powstaje pierwsze "Studio Aranżacji Koloru Dekoral" oferujące porady w zakresie doboru kolorów. Rok później powstaje witryna www.dekoral.pl, na której dostępne bieżące informacje dotyczące marki i produktów. W 2004 roku opakowania kluczowych produktów otrzymują "nowe oblicze" i towarzyszą bohaterowi jednej z kampanii promocyjnej marki, której twarzą zostaje... Dżin. Od 2006 r. ikoną marki Dekoral jest kameleon Leon. Dlatego w roku jubileuszowym, producent marki sprowadza do słynnego wrocławskiego ZOO kolorowe kameleony ku uciesze licznie odwiedzających to miejsce gości. Dekoral prezentuje się teraz, jako wyrazista, pełna inwencji marka, z unowocześnionym i odmłodzonym wizerunkiem loga oraz produktów.
W 2007 roku zostaje nawiązana współpraca z niekwestionowanym autorytetem w dziedzinie mody - Ewą Minge. Corocznie powstają specjalne kolekcje kolorów Dekoral Fashion (na zdjęciu) oraz dedykowane kolorom z kolekcji.
Autor: Dekoral
Od początku marka corocznie powiększa portfolio produktów, dba o odpowiedni wizerunek podejmując liczne inicjatywy wyznaczania trendów kolorystycznych. Efektem tych działań oraz licznych kampanii promocyjnych (w tym telewizyjnych) jest osiągnięcie w 2007 roku wskaźnika znajomości marki na poziomie 94%, jak również wygrana w plebiscycie Gold Standard w kategorii "Farby", ktory wyłonił 25 marek produktów i usług, które najlepiej zaspokajają potrzeby konsumentów, a co za tym idzie - dostarczają im największej satysfakcji.
Producentem marki Dekoral jest PPG Industries- dostawca farb, lakierów przemysłowych, produktów chemicznych, wyrobów optycznych, szkła, szkła płaskiego i innych materiałów specjalnych. Siedziba firmy mieści się w Pittsburgu. Firma PPG zarządza 150 zakładami przemysłowymi w ponad 60 krajach. Wartość sprzedaży PPG ukształtowała się w 2007 r. na poziomie 11,2 mld dolarów.
Firma SigmaKalon, w skład której wchodzi SigmaKalon Deco Polska, właściciel marki Dekoral, którą PPG przejęła w styczniu 2008 r. odnotowała na koniec 2007 r. sprzedaż na poziomie 2,9 mld dolarów. Akcje PPG są notowane na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.