10 lat z marką Dekoral

2008-06-05 14:56
10 lat z marką Dekoral
Autor: DEKORAL - Dekoral Fashion by Eva Minge 2008 10 lat z marką Dekoral

W 2008 roku Dekoral - najsilniejsza marka farb w Polsce (według rankingu organizowanego corocznie przez dziennik "Rzeczpospolita") obchodzi 10 urodziny. W minionej  dekadzie niejednokrotnie zmieniały się opakowania produktów i ich skład, marka była poszerzana o kolejne nowości, intensywnie promowana, by obecnie stać się liderem rynku. Przyjrzyjmy się tej kampanii sukcesu.

Nazwa Dekoral powstała na początku lat 90. z połączenia przedrostka DEKO (Dekoracja) i nazwy palety RAL (wówczas jedynej na rynku karty kolorów). Początkowo funkcjonowała jako nazwa lakierobejcy do drewna. W 1998 roku marka Dekoral oficjalnie obejmuje 3 farby emulsyjne i 2 emalie do drewna i metalu. W kwietniu 1998 roku pierwsze opakowania produktów Dekoral trafiają do hurtowni w całym kraju. W maju 1998 roku, na konferencji dziennikarzom zostaje zaprezentowany pierwszy film reklamujący rodzinę Dekoral. Wkrótce zostaje on pokazany w ogólnopolskiej telewizji, w ramach pierwszej kampanii reklamowej Dekoral, której hasło przewodnie brzmi: "Dekoral - Raz na długi czas".
W roku 2002 Dekoral zostaje wyróżniony godłem Teraz Polska. W tym samym roku zostaje partnerem cyklicznego programu TVN "Kto Was tak urządził". W tym samym roku zaczyna działać powstaje pierwsze "Studio Aranżacji Koloru Dekoral" oferujące porady w zakresie doboru kolorów. Rok później powstaje witryna www.dekoral.pl, na której dostępne bieżące informacje dotyczące marki i produktów. W 2004 roku opakowania kluczowych produktów otrzymują "nowe oblicze" i towarzyszą bohaterowi jednej z kampanii promocyjnej marki, której twarzą zostaje... Dżin. Od 2006 r. ikoną marki Dekoral jest kameleon Leon. Dlatego w roku jubileuszowym, producent marki sprowadza do słynnego wrocławskiego ZOO kolorowe kameleony ku uciesze licznie odwiedzających to miejsce gości. Dekoral prezentuje się teraz, jako wyrazista, pełna inwencji marka, z unowocześnionym i odmłodzonym wizerunkiem loga oraz produktów.
W 2007 roku zostaje nawiązana współpraca z niekwestionowanym autorytetem w dziedzinie mody - Ewą Minge. Corocznie powstają specjalne kolekcje kolorów Dekoral Fashion (na zdjęciu) oraz dedykowane kolorom z kolekcji.

Od początku marka corocznie powiększa portfolio produktów, dba o odpowiedni wizerunek podejmując liczne inicjatywy wyznaczania trendów kolorystycznych. Efektem tych działań oraz licznych kampanii promocyjnych (w tym telewizyjnych) jest osiągnięcie w 2007 roku wskaźnika znajomości marki na poziomie 94%, jak również wygrana w plebiscycie Gold Standard w kategorii "Farby", ktory wyłonił 25 marek produktów i usług, które najlepiej zaspokajają potrzeby konsumentów, a co za tym idzie - dostarczają im największej satysfakcji.

Producentem marki Dekoral jest PPG Industries- dostawca farb, lakierów przemysłowych, produktów chemicznych, wyrobów optycznych, szkła, szkła płaskiego i innych materiałów specjalnych. Siedziba firmy mieści się w Pittsburgu. Firma PPG zarządza 150 zakładami przemysłowymi w ponad 60 krajach. Wartość sprzedaży PPG ukształtowała się w 2007 r. na poziomie 11,2 mld dolarów.
Firma SigmaKalon, w skład której wchodzi SigmaKalon Deco Polska, właściciel marki Dekoral, którą PPG przejęła w styczniu 2008 r. odnotowała na koniec 2007 r. sprzedaż na poziomie 2,9 mld dolarów. Akcje PPG są notowane na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany