ASM postawił na budownictwo

2017-10-16 16:41
Małgorzata Walczak-Gomuła
Autor: brak danych Małgorzata Walczak-Gomuła, prezes ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku

Nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstwem wymaga dzisiaj nie tylko znajomości technik zarządczych, ale również wiedzy o rynku i konkurencji. W budownictwie najbardziej znaną firmą pomagającą zrozumieć rynkowe niuanse jest ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku. O tym, jak firma zaczynała i w jakich kierunkach ASM się rozwija rozmawiamy z prezes Małgorzatą Walczak-Gomułą.

Jak ASM zaczynało, jaki potencjał firma ma dzisiaj?

– Początek firmy to rok 1996. U źródeł naszego powstania leży głęboka wiara w potencjał gospodarczy polskich firm. Zaczynaliśmy w niewielkim biurze mieszczącym się w Inkubatorze Przedsiębiorczości. Jak większość firm w owym gorącym dla polskiej gospodarki czasie, znaleźliśmy lukę na rynku. W naszym przypadku były to badania marketingowe i analizy dla branży budowlanej. Nasze usługi zyskały renomę, klientów przybywało, poszerzaliśmy ofertę o nowe branże. Jeszcze przed wejściem do Unii Europejskiej zaczęliśmy realizować innowacyjne badania i projekty międzynarodowe na zlecenie Komisji Europejskiej. Dziś kontynuujemy te kierunki rozwoju, a wręcz kreujemy innowacje. Jesteśmy centrum badawczo-rozwojowym, jedną trzecią przychodu przeznaczamy na wdrażanie nowoczesnych rozwiązań na miarę XXI wieku. Rozwinęliśmy się jako firma, jako zespół, jako partner. Mamy dwa studia badań telefonicznych oraz najnowocześniejszy w Polsce sprzęt do realizacji badań neuromarketingowych. Jako jedyna agencja badawcza w Polsce zostaliśmy uhonorowani Godłem „Teraz Polska” Nie zmieniło się tylko jedno – nieprzerwanie wierzymy w rozwój i sukces naszych klientów, bo właśnie dla nich istniejemy od ponad 20 lat.

Jako pierwsi swoje analizy związaliście z branżą budowlaną, skąd ten wybór, skoro to chyba najbardziej chimeryczna branża polskiej gospodarki?

– Branża budowlana to z jednej strony potężna gałąź polskiej gospodarki nieustannie rozwijająca się, a z drugiej zbiór podmiotów bardzo zróżnicowanych, o rozmaitych potrzebach i celach. Potraktowaliśmy to jako wyzwanie i pole do rozwoju. Dla nas jest to rynek niezwykle interesujący, śledzimy go na bieżąco od wielu lat i dzięki temu mamy opracowane metodologie badawcze umożliwiające najwyższą skuteczność prognozowania. Dlatego jego wahania nie są dla nas niespodzianką, wiemy to wcześniej... i na tej podstawie możemy zaproponować klientom zarówno gotowe raporty dotyczące poszczególnych segmentów produktowych, jak i rozwiązania badawcze „szyte na miarę”. W ten sposób każdy przedsiębiorca, zarówno producent, dystrybutor, deweloper czy wykonawca mogą znaleźć w naszej ofercie coś dla siebie. Analizując źródła naszego wyboru nie można pominąć refleksji, że był on bardzo trafny. Według raportów Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii od lat zajmujemy pozycję lidera na rynku badań wykonywanych na zlecenie podmiotów z branży budowlanej.

ASM włączył się w przedsięwzięcia klastrowe. Na czym polega udział centrum analitycznego w takich przedsięwzięciach?

– Jesteśmy zaangażowani w kilka inicjatyw klastrowych: Budownictwo Polski Centralnej, Bioenergia dla Regionu, Energooszczędna Stolarka Budowlana, EURO-POL-BUD-ATOM i najnowsze nasze dzieło LODZistics – Logistyczna Sieć Biznesowa Polski Centralnej, której jesteśmy koordynatorem. Klastry dla firm to ogromne możliwości współpracy, dlatego zdecydowaliśmy się je współtworzyć. Nasz udział wiąże się z różnorodnymi zadaniami, które wykonujemy dzięki doświadczeniu zdobytemu podczas realizacji projektów strukturalnych w Polsce i projektów międzynarodowych. Zajmujemy się zarówno badaniami i foresightem, jak i tworzeniem modeli biznesowych oraz promocją i wreszcie pozyskiwaniem środków finansowych – z niemałymi sukcesami. Wszak nasze hasło to: „Więcej niż agencja badawcza”.

Od redakcji: ASM jest synatariuszem akcji Muratorplus „Chcemy uczciwego budownictwa" i jest autorem różnych badań przygotowanych specjalnie na konferencje organizowane w ramach tego przedsięwzięcia.

Zobacz, o co chodzi w kampanii „Chcemy uczciwego budownictwa" >>    

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany