Beam: doświadczenie pozwala się odnaleźć na trudnym rynku
Rok 2016 nie jest najlepszy dla firm związanych z budownictwem. Koniunktura spada, nowych przetargów publicznych w obszarze infrastruktury jest mniej niż się spodziewano, inwestorzy prywatni są wstrzemięźliwi, inwestycje mieszkaniowe co prawda mają się nieźle, ale eksperci wróżą i na tym rynku spowolnienie... Jaki był mijający rok zapytaliśmy Krzysztofa Morgownika, Product Managera z Beam P. Podbielski S. J.
Jak rok 2016 i swoją sytuację ocenia firma Beam?
Firma Beam jest firmą z wieloletnim doświadczeniem. Tego typu sytuacja rynkowa nie jest czymś, z czym mamy do czynienia po raz pierwszy. Doświadczenie nasze i naszych kontrahentów pozwala na odnalezienie się na rynku, jako lider sprzedaży odkurzaczy centralnych.
Z jakimi największymi barierami trzeba się zmagać by utrzymać rynkową konkurencję?
Rzetelność informacji, jakie są kierowane przez konkurencie do klienta. Często zdarza się, że klient zostaje wprowadzony w błąd bądź informacja, jaka dociera do niego jest nie rzetelna. Kolejnym istotnym czynnikiem jest niestabilność waluty.
A może coś w otoczeniu biznesowym zmieniło się na plus?
Sytuacja w biznesie motywuje do działania. Staramy się przystosować do zmieniającego się rynku i uzyskać jak najwięcej korzyści w postaci nowych doświadczeń oraz wiedzy o potrzebach naszych klientów.
Czego możemy oczekiwać w nowym roku? Czy 2017 przyniesie zmiany na lepsze czy na gorsze?
Niestety sytuacja rynkowa na następny rok wygląda mało obiecująco, budowlanka spowalnia, co spowoduje zmniejszeniem rynku.