Berling SA złożył prospekt emisyjny do KNF

2008-04-07 10:57

Berling SA - dystrybutor maszyn i urządzeń chłodniczych oraz właściciel jednego z największych zapleczy magazynowych w Europie Środkowo-Wschodniej -  złożył w Komisji Nadzoru Finansowego prospekt emisyjny. Spółka planuje przeprowadzić publiczną ofertę akcji już w drugim kwartale 2008 roku. Zakładana wartość oferty to kilkadziesiąt milionów złotych.

Berling SA ma ponad 13% udział (2006 r.) w polskim rynku. Szczególnie silną pozycję zajmuje w dostawie urządzeń chłodniczych do sektora rolnictwa i przetwórstwa spożywczego. Spółka ma zamiar nadal rozwijać swoją działalność - pod względem geograficznym i produktowym, a także umocnić swoją pozycję na dotychczasowych rynkach. Berling powstał w 1993 r. jako spółka cywilna, następnie był spółką jawną, a w 2008 roku został przekształcony w Berling SA.

"Biorąc pod uwagę duży potencjał rozwoju naszej spółki, podjęliśmy decyzję o wejściu na giełdę w celu pozyskania kapitału na realizację strategii rozwoju. Już teraz jesteśmy liderem rynku, a debiut giełdowy dodatkowo wzmocni naszą pozycję" - powiedziała Hanna Berling, prezes zarządu Berling SA.Oferta publiczna zakłada emisję nowych akcji oraz sprzedaż części akcji należących do obecnego akcjonariusza spółki. Berling S.A. jest w całości kontrolowana przez rodzinę Berlingów.

W 2005 r. firma uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości 32,7 mln zł, zaś zysk brutto to 2,4 mln zł. W 2006 r. przychody ze sprzedaży wzrosły o 37,6% do 45 mln zł, natomiast zysk brutto wzrósł do 6,96 mln zł. W I półroczu 2007 r. sprzedaż osiągnęła poziom 30,9 mln zł, w porównaniu do wyników I półrocza 2006 (18,5 mln zł) wzrosła o 68%, zaś zysk brutto wzrósł ponad dwukrotnie do 6,3 mln zł.

"Berling SA działa na rynku, który podlega ciągłym innowacjom. Dobra sytuacja makrogospodarcza i wzrost inwestycji w Polsce sprawiają, że rośnie zapotrzebowanie zarówno na instalowanie urządzeń chłodniczych, jak i na komponenty chłodnicze do celów serwisowych. Ważnymi czynnikami stymulującymi rynek są zmiany klimatyczne, nowe uregulowania prawne oraz możliwość finansowania inwestycji ze środków unijnych, które umożliwiają klientom zakup lub modernizację profesjonalnych urządzeń chłodniczych." - zapewnia prezes zarządu.

Działalność handlowa spółki prowadzona w Polsce generuje około 80% wartości przychodów ze sprzedaży. Do grona klientów firmy należy ponad 1000 odbiorców - są to głównie firmy instalacyjne, które świadczą usługi użytkownikom końcowym (rolnicy, firmy z sektora przetwórstwa spożywczego, dystrybutorzy żywności, sklepy i supermarkety). Około 20% sprzedaży Berling S.A. stanowi eksport, który jest skierowany głównie na rynki wschodnie (Białoruś, Ukraina, Mołdawia). Strategia spółki zakłada sukcesywne pozyskiwania rynków zagranicznych, w tym także rynków zachodnioeuropejskich. Berling w swojej ofercie ma urządzenia wielu uznanych, europejskich producentów oraz współpracuje z dostawcami z Chin. Systematycznie poszerza ofertę poprzez wprowadzanie nowego asortymentu - w 2007 r. wprowadziła do swojej oferty urządzenia klimatyzacyjne, co pozwoliło poszerzyć grono odbiorców i zająć nowe segmenty rynku.

 

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany