Drutex zdobywa nowe kontrakty
Jeden z największych producentów okien i drzwi w Europie ogłosił, że wkracza na nowe rynki zagraniczne poszerzając swoje kanały zbytu o Egipt, Chorwację, Słowenię, Majorkę i Sardynię. Kontrakty zostały zawarte podczas tegorocznych targów budowlanych BUDMA, na których Drutex, jako jeden z nielicznych w branży, był obecny w charakterze wystawcy.
Drutex urzeczywistnia strategiczny plan szybkiej ekspansji na coraz większą liczbę rynków światowych. Do tej pory firma działała w 15 europejskich krajach, a także w USA, Meksyku, Kanadzie, Australii i na Bliskim Wschodzie. Tylko w roku 2009 firma rozszerzyła zakres swojej działalności na terenie Europy o 15% , co pozwoliło spółce osiągnąć wielkość eksportu stanowiącą 40% całkowitych przychodów. Głównym rynkiem eksportowym wciąż pozostają Niemcy stanowiące 20% przychodów spółki. Duży udział w sprzedaży Druteksu mają także Francja, Włochy oraz Czechy i Słowacja. Największym powodzeniem cieszą się okna z PVC, których udział w sprzedaży eksportowej wynosi 96%. Dość dużą wartość osiągają również produkty z aluminium i drewna (stanowiące 4% całkowitej sprzedaży eksportowej).
Pomimo kryzysu, spółka z własnych środków finansuje i rozwija sprzedaż oraz realizuje kolejne inwestycje produktowe i technologiczne, dzięki którym zyskuje nowych klientów. Podczas tegorocznych targów BUDMA w Poznaniu firma podpisała umowy na sprzedaż swoich produktów do kolejnych pięciu nowych krajów: Egiptu, Chorwacji, Słowenii, Majorki i Sardynii. Spółka zdobyła ponadto nowych klientów w krajach skandynawskich, na których prowadzi działalność już od kilku lat. Dotychczas eksport Druteksu do tych krajów wynosił 1% całkowitych obrotów firmy. Podpisanie kolejnych umów pozwoli firmie zwiększyć udział na tych rynkach do ok. 5%. Sprzedaż będzie realizowana za pomocą umów dealerskich, zaś dostawy będą organizowane bezpośrednio przez producenta do siedziby wskazanej przez klienta.
- Zwiększenie intensywności współpracy z krajami skandynawskimi, zaliczanymi do czołówki światowych liderów pod względem konkurencyjności, innowacyjności i przedsiębiorczości szczególnie nas cieszy. Wierzę, że będziemy skutecznie poszerzać kanały dystrybucji, oferując klientom certyfikowane i nowoczesne produkty. Nowe rynki są bardzo obiecujące, ale również bardzo złożone z punktu widzenia dystrybucji oraz intensywnej konkurencji. Dzięki optymalizacji procesów biznesowych w naszej firmie i realizacji współpracy z uznanymi na tamtejszych rynkach firmami jesteśmy pewni kolejnych sukcesów - mówi Leszek Gierszewski, prezes spółki Drutex.