Ecolabel. Pierwszy w Europie certyfikat Ecolabel dla baterii Ferro
Certyfikat Ecolabel jest głównym europejskim wyróżnieniem przyznawanym produktom spełniającym rygorystyczne normy środowiskowe. Producent baterii oszczędzających wodę - firma Ferro, otrzymał z numerem 1 znak Ecolabel w kategorii Armatura sanitarna.
Zadaniem certyfikatu Ecolabel jest promocja produktów o jak najmniejszym negatywnym wpływie na środowisko naturalne i zdrowie konsumentów w okresie całego cyklu życia produktu (LCA). Ecolabel jest przyznawane na podstawie europejskiej dyrektywy 92/880/EEC zastąpionej póżniejszymi Rozporządzeniami Parlamentu Europejskiego i Rady Europejskiej.
Armatura sanitarna jest najnowszą kategorią wśród kilkudziesięciu grup wyrobów podlegających ocenie wg kryteriów Ecolabel. Firma Ferro od początku brała udział w pracach Komisji Europejskiej i jako pierwszy producent armatury sanitarnej otrzymała Certyfikat EU Ecolabel: PL/040/001/01. Znak Ecolabel będzie wykorzystywany na bateriach oszczędzających wodę z linii VerdeLine - kolekcje Cassino, Veneto i Genova.
Baterie Ferro wyróżnione znakiem Ecolabel zostały ocenione wg siedmiu kryteriów:
1. Zużycie wody i powiązane z nią oszczędności energii
2. Materiały mające kontakt z wodą pitną
3. Substancje i mieszaniny wyłączone bądź ograniczone
4. Jakość i trwałość produktu
5. Opakowanie
6. Informacje dla użytkownika
7. Informacje widniejące na oznakowaniu ekologicznym UE
Testy produktów przeprowadziło Polskie Centrum Badań i Certyfikacji - jednostka właściwa w Polsce powołona przez Komitet Unii Europejskiej ds. Oznakowania Ekologicznego (KUEOE).
Baterie z certyfikatem Ecolabel pozwalają na ponad 50% redukcji zużycia wody, dzięki zastosowaniu regulatora ceramicznego z ogranicznikiem przepływu i systemem kontroli ciepłej wody oraz perlatora najnowszej generacji z funkcją łatwego usuwania kamienia wapiennego easy clean. Natężenie przepływu w bateriach Ferro ze znakiem Ecolabel wynosi od 4,5 do 6,5 litra wody na minutę w zależności od modelu.
Zdobycie pierwszego w Europie certyfikatu Ecolabel pozwoli Ferro nie tylko budować markę innowacyjnej firmy dbającej o konsumenta i środowisko naturalne, ale także zdobyć nowe rynki.