Firma H+H od 15 lat na polskim rynku
H+H Polska jest częścią duńskiej Grupy H+H, producenta i dostawcy bloczków z betonu komórkowego i silikatów oraz zbrojonych wielkoformatowych elementów dla branży budowlanej. W Polsce H+H obecne jest od roku 2006, ale firma powstała w roku 1909. Historia i doświadczenie zobowiązują...
Wszystko zaczęło się w grudniu 2005. Zakupiono wówczas 5 zakładów: Faelbet SA w Warszawie, Prefabet Puławy Sp. z o.o. w Puławach, H+H Celcon Gorzkowice, Prefabet SA w Lidzbarku Welskim oraz Prevar Sp. z o.o. w Skawinie. Działalność biznesowa H+H Polska ruszyła w roku 2006. Firma znalazła swoje miejsce na rynku i rozwijała się dalej. W roku 2015 nastąpiło przejęcie Grupy PREFABET SA, a w 2018 doszło do połączenia z Grupą SILIKATY Sp. z o.o. Dzięki temu powstał jeden mocny i wyspecjalizowany zespół sprzedażowy, a na rynku polskim pojawiła się rozbudowana oferta produktowa, łącząca w portfolio zarówno silikaty (nowoczesne bloczki i cegły wapienno-piaskowe), jak i wysokiej jakości produkty z betonu komórkowego.
Od listopada 2013 prezesem zarządu firmy jest Piotr Dauksza, który tak komentuje obecną pozycję firmy na rynku:
– Plusy płynące z fuzji to szanse na szybki rozwój naszej firmy, jak również pakiet korzyści dla samych klientów. Zyskują oni dostęp do kompleksowej oferty materiałów ściennych, zbudowanej w oparciu o doświadczenie produkcyjne i sprzedażowe oraz zaplecze technologiczne obu firm. Od początku działalności H+H zainwestowało w Polsce blisko 0,5 miliarda złotych. Naszym celem jest stałe zwiększanie bezpieczeństwa pracy, troska o środowisko naturalne oraz tworzenie produktów o jak najwyższej jakości, dzięki optymalizacji procesów produkcyjnych.
H+H Polska dzisiaj
H+H Polska w roku 15-lecia to 800 pracowników i 13 zakładów produkcyjnych. W sześciu z nich produkowany jest beton komórkowy (w Warszawie, Redzie, Lidzbarku, Gorzkowicach, Puławach oraz Żelisławicach), a siedem specjalizuje się w wyrobach silikatowych (w Krukach k. Ostrołęki, Piszu, Jedlance, Leżajsku, Ludyni, Kluczach i Przysieczynie).
Przewodnim hasłem firmy jest „Partner w budowaniu ścian”. To oznacza, że działania H+H nie kończą się na produkcji. W strategii priorytetem jest również fachowe wsparcie projektantów, wykonawców i inwestorów na każdym etapie budowy. Eksperci H+H doradzają zarówno przy doborze odpowiedniego systemu, służą wsparciem w przypadku pojawienia się pytań czy wyzwań konstrukcyjnych. Jednocześnie powstają materiały edukacyjne, wpierające wykonawców i projektantów w codziennej pracy. Od trzech lat specjaliści H+H uczestniczą w programie edukacyjnym Builder for the Future (a w szczególności Builder for Young Architects).
H+H Polska jest także firmą zaangażowaną społecznie, szczególnie na poziomie lokalnym. Firma wspiera kluby sportowe, domy dziecka i schroniska dla zwierząt. W trudnym początkowym okresie pandemii koronawirusa pomogła 4 szpitalom kwotą 400 000 zł.
– Jestem dumny, że w ciągu 15 lat rozwinęliśmy się ze średniej firmy w duże, nowoczesne przedsiębiorstwo, którego marka H+H jest widoczna na rynku materiałów ściennych. Według naszych szacunków, w co siódmym budynku w Polsce w ścianach zostały wykorzystane nasze produkty. Naszym celem jest ciągły rozwój produktów i zapewnienie bezpieczeństwa pracowników. Kwestie ochrony środowiska oraz zrównoważonego rozwoju są również bardzo istotne – zapewnia prezes zarządu H+H Polska Piotr Dauksz.