Green Business Manager w Skanska
Petra Hajna została Green Business Manager w zakresie projektów komercyjnych w odziałach Skanska Commercial Development w Polsce i w Czechach.
Na nowo utworzonym stanowisku Petra Hajna będzie odpowiadała za przyjazne środowisku rozwiązania stosowane przy realizacji inwestycji biurowych w obu krajach. Dotychczas Hajna zdobywała doświadczenie w zakresie zrównoważonego rozwoju pracując zarówno w departamencie korporacyjnym, jak i w dziale budownictwa Skanska w Czechach. Jest także akredytowanym profesjonalistą LEED (Leadership in Energy and Environmental Design Accredited Professional) wspierającym architektów, projektantów i inżynierów podczas realizacji inwestycji.Hajna wspierała także wdrażanie ekologicznych zachowań, między innymi prowadząc szkolenia dla pracowników oddziałów Skanska w Europie Centralnej.
Zobacz koniecznie: Green Towers - Skanska rozpoczyna budowę pierwszego biurowca LEED
- Budownictwo zużywa ogromne ilości nieodnawialnych zasobów naturalnych zarówno na etapie realizacji inwestycji, jak również podczas jej eksploatacji. Skanska chce być inna. Jesteśmy zaangażowani we wdrażanie zrównoważonych rozwiązań, a także stosujemy trwałe materiały i zielone technologie przy wszystkich naszych projektach – mówi Nicklas Lindberg, dyrektor zarządzający w Skanska Property Poland. - Niedawno rozpoczęliśmy budowę nowego biurowca we Wrocławiu, który będzie w pełni certyfikowany w systemie LEED. Planujemy również kolejne zielone inwestycje w Warszawie i Katowicach. Cieszę się, że mamy teraz dodatkową pomoc merytoryczną ze strony Petry.
Zobacz koniecznie: Zebra Tower – pierwszym budynkiem biurowym w Warszawie, który otrzyma certyfikat LEED
- Z radością przyjęłam nowe wyzwanie jakim jest wspieranie inwestycji biurowych w Czechach i w Polsce w kontekście zrównoważonego budownictwa i zielonych technologii” – mówi Petra Hajna. - Strategię firmy Skanska postrzegam jako układ wygrany-wygrany zarówno dla najemców, jak i dla środowiska naturalnego. Co ważne stosowane przez nas rozwiązania nie wiążą się z dodatkowymi kosztami dla klientów, a jedynie z oszczędnościami na rachunkach za energię i świetnymi warunkami pracy – przekonuje Hajna.