Jaga od 50 lat produkuje grzejniki

2012-06-05 13:09
Jaga kończy 50 lat
Autor: Jaga Polska Sp. zo.o. Grzejnik Linea Plus w oryginalnej aranżacji

Firma Jaga produkująca grzejniki i inne urządzenia grzewcze obchodzi 50-lecie istnienia. Od 1962 roku producent proponuje szeroki asortyment rozwiązań grzewczych.

Jaga, belgijski producent grzejników ściennych, dekoracyjnych, łazienkowych i innych, w 2012 roku obchodzi 50-lecie swojego istnienia. Od 1962 roku firma proponuje szeroki asortyment rozwiązań grzewczych.

Przeczytaj również: Warszawa. Nowinki techniczne i unikatowe apartamenty wykończone najdroższymi materiałami i sprzętami - Orco Property Group przedstawiła projekty wnętrz inwestycji Złota 44

Jaga-ogrzewanie i nie tylko...

Początek działalności firmy sięga 1962 roku. Wówczas belgijscy instalatorzy Jan i Gaston Kriekels postanowili stworzyć wydaje i estatyczne grzejniki i w rezultacie wyprodukowano wymiennik o małej pojemności wodnej LowH2O. Produkt, który trafił na rynek 50 lat temu, był "motorem" do tworzenia kolejnych rozwiązań grzewczych. Na przestrzeni lat firma wytwarzała, m.in. kompletne pompy ciepła, grzejniki ścienne do współpracy instalacją niskotemperaturową, czy grzejniki dekoracyjne i łazienkowe. Warto nadmienić, że nowoczesne wzornictwo produktów Jaga zainspirowało projektantów z zakresu wzornictwa, a marka zasłynęła m.in. z designu i w 1989 roku, Jaga wprowadziła na rynek elegancki pierwszy grzejnik ścienny z gładkim panelem czołowym -Lineę Plus, a w 1990 roku otrzymała nagrodę wzorniczą, European Design Awards. Jaga kontynuowała pasmo designerskich suksesów w połowie lat 90-tych ubiegłego wieku.

W XXI wiek Jaga wkroczyła z kolejnymi nowatorskimi produktami: grzejnikiem Knockonwood, którego obudowa wykonana została z naturalnego drewna (z lasów z ekologicznym certyfikatem FSC), systemem Dynamic Boost Effect – dynamicznym doładowaniem grzejników ściennych i kanałowych oraz grzejnikiem Oxygen łączącym zdrowe ciepło z czystym powietrzem. (Nowa idea odświeżania powietrza, wykorzystująca czujniki CO2, to przełom na rynku. Nowatorskie pomysły świadczą o tym, że dla twórcy firmy, Jana Kriekielsa priorytetem jest nie tylko samo ogrzewanie ale i wzornictwo. W 2008 roku, Jaga wprowadziła na rynek grzejniki Play i Piano. Model Play to grzejnik dostępny w kilkunastu wersjach kolorystycznych i dedykowany jest do pomieszczeń dziecięcych. Natomiast wersja Piano, ma żeberka ułożone naprzemian, tak by przypominały klawiaturę fortepianu. Warto zaznaczyć, że grzejnik Piano otrzymał nagrodę wzorniczą Design Plus. W następnych latach swojej działalności Jaga skupiła się na tworzeniu kolejnych pasjonujących produktów, rozszerzaniu sieci dystrybucji oraz rozpowszechnianiu wiedzy na temat grzejników i technologii. W tym celu powstał specjalnie zaprojektowany Jaga Truck, który w ciągu dwóch lat w ramach trasy Jaga Experience World Tour 2008/2009 odwiedził 45 krajów, przybliżając architektom, instalatorom i klientom wiedzę na temat produktów, technologii oraz szerząc filozofię firmy Jaga. Mobilna ekspozycja zawitała do Warszawy w grudniu 2008 roku.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany