Jak prowadzić nowoczesny biznes? Te narzędzia Ci pomogą!

2024-09-17 17:59 Materiał sponsorowany
Jak prowadzić nowoczesny biznes
Autor: Gettyimages.com

Współczesny biznes wymaga od firm i przedsiębiorstw przyspieszonej adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych. Jednym z takich rozwiązań, które w pełni umożliwiają firmom przystosowanie się do cyfrowej rewolucji, są platformy e-commerce. Działają one na skrzyżowaniu potrzeb posiadaczy firm i fachowców oraz osób szukających wykonawców, dostarczając liczne korzyści dla każdej z grup. Ale jakie inne narzędzia można wykorzystać do pozyskiwania klientów?

Spis treści

  1. Platformy do pozyskiwania zleceń
  2. Dla posiadaczy firm: budowanie zaufania i pozyskiwanie klientów
  3. Dla szukających Wykonawcy: bezpieczeństwo
  4. Własna strona internetowa — stwórz swoje miejsce w sieci
  5. Reklamowanie się w sieci
  6. Telefon - Twój sprzymierzeniec

Platformy do pozyskiwania zleceń

Korzystanie z nowoczesnych platform e-commerce, to nie tylko praktyczny krok w kierunku cyfrowej przyszłości, ale także strategiczne posunięcie, które pozwala wyprzedzić konkurencję. Dzisiaj, niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem firmy, czy też szukasz usług, tego rodzaju serwisy otwierają drzwi do szerokiego spektrum możliwości, które tylko czekają, aby z nich skorzystać!

Dla posiadaczy firm: budowanie zaufania i pozyskiwanie klientów

Korzyści z obecności na platformach e-commerce dla posiadaczy firm jest wiele. Do głównych z nich zaliczamy:

✔ możliwość pozyskiwania nowych klientów,

✔ zwiększanie widoczności firmy w sieci,

✔ zwiększanie punktów styku z Twoim biznesem.

Przedsiębiorcy otrzymują skuteczne narzędzie, które umożliwia im prezentację swojej oferty licznej grupie potencjalnych klientów, aktywnie poszukujących oferowanych przez nich usług.

Platformy takie jak m.in. Oferteo.pl, działając w cyfrowym środowisku, umożliwiają firmom budowanie zaufania i reputacji online. Dzięki możliwości pozyskiwania recenzji i opinii klientów firmy mogą udowodnić swoją wiarygodność, czego często brakuje użytkownikom w tradycyjnym modelu biznesowym.

Oferteo.pl
Autor: Oferteo

Innowacyjny biznes nieustannie szuka szans do rozwoju. Znalazł je m.in. na Oferteo.pl, które już od 16 lat skutecznie łączy Zlecających z Wykonawcami, kreując obraz nowoczesnej rzeczywistości biznesowej. Platforma oraz aplikacja mobilna, skupiają się na wygodzie użytkowania, jak również na szybkości i łatwości dostępu do usług, które są zgodne z oczekiwaniami i preferencjami użytkowników.

Czytaj także: Dofinansowanie do wymiany okien 2024 - nawet 100% zwrotu!

Dla szukających Wykonawcy: bezpieczeństwo

Natomiast dla osób szukających wykonawcy, platformy e-commerce stają się nieocenionym narzędziem, umożliwiającym im dostęp do szerokiej gamy profesjonalistów działających w wielu zróżnicowanych kategoriach.

Możliwość przeglądania profili i oceny firm sprawia, że klienci mają większy komfort w wyborze wykonawcy, który najbardziej odpowiada specyfice ich projektu lub budżetowi.

Nieocenione jest także bezpieczeństwo, które np. serwis Oferteo.pl gwarantuje swoim użytkownikom. Platforma zapewnia klientom poczucie pewności podczas wyboru wykonawcy i realizacji zlecenia, dzięki weryfikacji firm i specjalistów, a także przez narzucenie wymogu profesjonalizmu i zapewnienie transparentności działań.

Platformy łączące zlecających z wykonawcami dają biznesowi nieocenione możliwości pozyskiwania opinii i ocen, czyli obecnie najbardziej poszukiwanych przez klientów w sieci informacji. Opinie odgrywają bardzo istotną rolę we wzmacnianiu wizerunku i reputacji firmy, świadcząc o rzetelności i profesjonalizmie fachowców i wykonawców. Zaufanie, które buduje się za pomocą pozytywnych ocen, przekłada się na gotowość zlecających do podjęcia współpracy z wybraną na ich podstawie firmą oraz do zapłacenia za usługi oferowane przez nią. Warto inwestować w budowanie renomy i zdobywanie pozytywnych opinii, co pomaga wyróżnić się spośród konkurencji i przyciąga nowych klientów.

Własna strona internetowa — stwórz swoje miejsce w sieci

Czasy, gdy każda firma potrzebowała siedziby z fizycznym adresem już dawno minęły. Dziś podstawą działalności wielu przedsiębiorstw jest ich strona internetowa. To do niej kierują reklamy AdWords, linki w tekstach sponsorowanych i posty w social mediach — i tam też po raz pierwszy trafia potencjalny klient.

Aby zatrzymać go jak najdłużej, zadbać jak najlepiej o zawartość strony i jej aktualność. Bez tego - nawet najskuteczniejsze reklamy nie przełożą się na wzrost wskaźnika konwersji i sprzedaż.

Budując swoje miejsce w sieci należy musisz wziąć pod uwagę preferencje użytkowników, jak i robotów Google’a, czyli pozycjonowanie SEO. To ważny element, który sprawi, że widoczność Twojej marki zwiększy się.

Jeśli samodzielnie tworzysz stronę, to pamiętaj o takich elementach, jak:

  • jej funkcjonalność — to oznacza, że użytkownik sprawnie porusza się po Twoim serwisie, informacje są dla niego jasne oraz klarowne,
  • estetyczny wygląd — pod względem wizualny — strona powinna być czysta, logicznie podzielona oraz zaopatrzona w zdjęcia (najlepiej z Twojej pracy),
  • aspekty techniczne — pod tym słowem ukryliśmy takie elementy, jak: dopasowanie do urządzeń mobilnych czy szybkość ładowania strony. Nie sposób nie wspomnieć tu także o odpowiednich certyfikatach bezpieczeństwa,
  • angażujące treści — czyli taki rodzaj tekstów, które naprawdę zainteresują odbiorcę, ale także pokażą potencjał Twojej pracy.

Polecamy: Taka będzie końcówka drugiej linii metra na Bemowie. Szaro, oszczędnie, bez sklepów i niektórych wejść

Reklamowanie się w sieci

To niezastąpione narzędzie promocji w dzisiejszym, dynamicznym świecie. Wykorzystanie potencjału reklam, w których zasięgu pozostaje Twoja grupa docelowa, czyli klienci poszukujący usług to skuteczna forma komunikacji. Możesz wykorzystać kilka kanałów, do których należą:

  • Facebook Ads - płatne reklamy docierające do użytkowników Facebooka i Instagrama, pozwalające na precyzyjne targetowanie grupy docelowej.
  • LinkedIn Advertising - kampanie reklamowe na platformie LinkedIn, które skupiają się głównie na biznesowych relacjach i profesjonalizmie.
  • Remarketing - ponowne docieranie do użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili
  • E-mail Marketing - tworzenie spersonalizowanych kampanii reklamowych wysyłanych na adresy e-mail klientów lub potencjalnych klientów.
  • Portale branżowe - promowanie usług na portalach skupiających się na konkretnych branżach czy usługach.
  • YouTube Advertising - reklamy wideo na platformie YouTube dla zwiększenia zasięgu i budowania świadomości marki.

Dzięki różnorodnym możliwościom Wykonawca może dostosować strategię reklamową do swoich potrzeb, celów marketingowych oraz grupy docelowej, by skutecznie promować swój biznes w internecie.

Telefon - Twój sprzymierzeniec

Czasy, kiedy telefon służył tylko do obierania połączeń już dawno przebrzmiały. Dzisiaj nowoczesny biznes korzysta z niego praktycznie jak z wielofunkcyjnego narzędzia. A wybór nowoczesnego modelu to Twój sposób na zdobywanie nowych zleceń. Dlaczego?

Dzisiejszy klient stawia na szybkość otrzymania czy pozyskania informacji, ale także na łatwość kontaktu. Dlaczego więc nie dać mu tego wszystkiego właśnie za pomocą jednego, solidnego urządzenia, które skutecznie zastąpi skaner, aparat fotograficzny czy kamerę do szybkiej konsultacji, czy rozmowy.

Postaw na jakość swojej komunikacji, odpowiadaj szybko, odpisuj na maile i po prostu bądź dostępny. To dzisiaj wartości na wagę złota.

Wsparcie wizerunkowe, szerokie dotarcie i uwiarygodnienie Twojej pracy - to elementy, o które musisz zadbać samodzielnie inwestując m.in. w narzędzia wymienione powyżej. To, od którego z nich zaczniesz?

Anna Cymer: architektura lat 90. była kiczowata, ale nasza
Murator Google News
Autor:
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany