KOŁO – najlepiej rozpoznawana marka w branży wyposażenia łazienek

2010-07-22 8:00
Salon Łazienek KOŁO w Krakowie
Autor: Sanitec Koło Sp. z o.o. Salon Łazienek KOŁO w Krakowie

Pentor Research International przeprowadził niezależne badanie, którego część dotyczyła spontanicznej znajomości marek i reklam produktów remontowo-budowlanych. Najlepiej rozpoznawaną w Polsce marką w branży wyposażenia łazienek jest KOŁO.

Badanie „Rynek materiałów budowlanych w Polsce. Plany remontowo-budowlane polskich gospodarstw domowych w 2010 oraz ich realizacja w zeszłym roku” Pentor Research International przeprowadził na reprezentatywnej grupie Polaków. Wynika z niego, że w 2010 r. prace remontowe w domu lub mieszkaniu zamierza wykonać prawie 29% gospodarstw domowych. Każde z nich planuje wydać na remont blisko 17 tys. zł.

Nowoczesna marka

KOŁO jest najlepiej znaną marką w branży wyposażenia łazienek. W ogólnym rankingu brano pod uwagę znajomość 179 marek. Na czołowych miejscach znalazły się m.in. Atlas, Dekoral i Śnieżka. KOŁO zajmując wysokie 12 miejsce w klasyfikacji generalnej, było najlepiej znaną marką spośród firm branży wyposażenia łazienek. Ankietowani pytani o produkty do aranżacji łazienek najczęściej wymieniali KOŁO. Do tak dużej popularności marki przyczyniła się nie tylko szeroko pojęta komunikacja marketingowa, ale przede wszystkim bogata oferta produktowa (wyroby do łazienek prywatnych i publicznych,  łazienek dziecięcych, dla osób niepełnosprawnych) oraz  jakość wyrobów.

- Politykę Sanitec KOŁO wyraża hasło „Idee i rozwiązania dla łazienek”. Dążymy do upowszechnienia wśród Polaków całościowej koncepcji nowoczesnej łazienki, by podnosić standard zarówno wnętrz prywatnych, jak i publicznych. Proponowane przez nas rozwiązania to połączenie funkcjonalności oraz stylistyki zgodnej z aktualnymi trendami – mówi Przemysław Powalacz, prezes zarządu Sanitec KOŁO.

Marka o ugruntowanej pozycji

Strategia firmy zakłada regularne inwestycje w wizerunek marki, także w czasach spowolnienia gospodarczego. Wyrazem tego było otwarcie salonu w Krakowie i uruchomienie nowego serwisu internetowego w 2009 r. Marka KOŁO w trudnym dla branży okresie urzymała poziom sprzedaży, a produkty kolskiego producenta zaczęły zdobywać rynki bałkańskie, bliskowschodnie, a nawet północno-afrykańskie.

- Przygotowaliśmy się na czas spowolnienia gospodarczego, opracowując scenariusze postępowania w różnych sytuacjach problemowych. Na szczęście dotychczas nie musieliśmy z nich korzystać, ale praca nad nimi była okazją, by lepiej przyjrzeć się funkcjonowaniu przedsiębiorstwa oraz zoptymalizować niektóre obszary działania. Wygląda na to, że przyjęta strategia przynosi efekty i jesteśmy obecnie najbardziej znaną marką w branży wyposażenia łazienek. Wynik ten cieszy tym bardziej, że kluczowe strategiczne działania związane ze wzmocnieniem wizerunku marki Koło w Polsce dopiero przed nami – finalizujemy nad nimi prace w chwili obecnej. Liczę, że przyczynią się do utrzymania pozycji lidera – mówi Przemysław Powalacz.

Przemysław Powalacz, prezes zarządu Sanitec KOŁO
Autor: Sanitec Koło Sp. z o.o. Przemysław Powalacz, prezes zarządu Sanitec KOŁO
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany