Multikorzyści dla biznesu ze wsparcia nowoczesnymi narzędziami — dowiedz się, jakie są!
Dzisiejszy biznes jest dużo bardziej opłacalny jeśli wspiera się go za pomocą zwinnych i sprytnych narzędzi online’owych. Począwszy od zdobywania klienta aż po proces płatności — w wielu firmach, chociażby jeden element tej układanki zawsze znajduje się w sieci. I nie ważne, czy prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, czy większy biznes. Dowiedz się, jak wykorzystać internet do zdobywania klientów, ale nie tylko!
Spis treści
- Szeroka baza klientów - jak ich szukać
- Skuteczna promocja Twojej firmy w internecie
- Zadbaj o swoją wizytówkę i wyróżnij się spośród konkurencji
- Bezpieczeństwo na każdym etapie Twojego działania
- GAME CHANGERY, czyli jak wyprzedzić konkurencję
Szeroka baza klientów - jak ich szukać
Dzięki obecności w sieci możesz zdobyć dostęp do dużej bazy sprawdzonych zleceń w krótkim czasie i zgodnych z Twoją branżą. Wykorzystaj możliwości przyciągania nowych klientów, korzystając z takich narzędzi jak np. Oferteo.pl. Dzięki tej platformie otrzymasz szybki dostęp do sprawdzonych zleceń, idealnie dopasowanych do Twojej specjalizacji, zawierających szczegółowe informacje dotyczące:
- wymagań dotyczących wielkości zlecenia,
- oczekiwań klienta,
- terminu realizacji,
Możesz także postarać się samemu docierać do klientów dzięki social mediom, do których zaliczamy obecność na Facebooku lub Instagramie. Prowadząc profil swojej firmy lub swojej osoby w tych kanałach możesz dotrzeć do szerokiego (a co najważniejsze bardzo starannie dobranego, bo serwisy społecznościowe udostępniają skuteczne narzędzia do sprawdzania, do kogo mówimy) grona potencjalnych klientów — i przedstawić im swoją ofertę — idealnie dopasowaną do potrzeb. Portale społecznościowe to szansa na szybki i bezpośredni kontakt.
Czytaj także: Ceny stali zbrojeniowej – wrzesień 2024. Zobacz, ile kosztuje stal zbrojeniowa 2024
Zapewne słyszałeś wiele różnych nazw platform social mediowych. Pamiętaj zatem, że każda z nich ma swoją specyfikę. Przeanalizujmy je po kolei:
- LinkedIn to medium biznesowe. Dzięki niemu docierasz do profesjonalistów i potencjalnych partnerów biznesowych,
- TikTok opiera się głównie na krótkich przekazach video i dociera od młodego grona odbiorców zwanego Generacją Z,
- Instagram to platforma wizualna, dlatego jeśli Twoja praca daje widoczne, estetyczne efekty to taka komunikacja ma wielki potencjał,
- Facebook to najstarsze medium społecznościowe, z największą bazą użytkowników, to on daje najszersze możliwości jeśli chodzi o budowę trwałej społeczności wokół Twojego biznesu. Większość firm naturalnie rozpoczyna swoją działalność właśnie tu. Facebook daje użytkownikom także możliwość tworzenia tematycznych grup, w których poruszają przeróżne, wąskie wątki — często związane z poszukiwaniem wykonawcy czy fachowca.
Warto zaznaczyć, że media społecznościowe, poza organicznymi metodami dotarcia do klienta — czyli za pomocą dodawania regularnie angażujących treści, pozwalają na publikowanie płatnych reklam.
Szukając klientów warto także być na bieżąco ze zleceniami, jakie są najbardziej pożądane w danym momencie w sieci. Dzięki dedykowanej dla wykonawców aplikacji np. od Oferteo.pl nie przegapisz żadnego zlecenia. To szybka opcja, aby, przeglądać oferty, a także kontaktować się bezpośrednio z klientami, gdziekolwiek jesteś, o każdej porze, zyskując nowe możliwości biznesowe.
Pobierz aplikację dla specjalistów:
Skuteczna promocja Twojej firmy w internecie
Bardzo ważnym elementem jest dbałość o widoczność Twojego biznesu w sieci, dzięki czemu ułatwisz potencjalnym klientom dostęp do swojej oferty i usług. Oczywiście, możesz samodzielnie budować stronę, targetować reklamy i przygotowywać chwytliwe treści. Możesz także zdać się na doświadczenie podmiotów, które już od lat działają w internetowym środowisku. A do takich należy min.Oferteo.pl, które prowadzi efektywne działania marketingowe, docierając do osób poszukujących lokalnych Wykonawców. Platforma osiąga wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google, promując specjalistów z różnych branż. Ponadto współpracuje z liderami wśród portali branżowych, ułatwiając czytelnikom kontakt z zarejestrowanymi Wykonawcami.
Zadbaj o swoją wizytówkę i wyróżnij się spośród konkurencji
Wizytówka, choć kojarzy nam się z drukowaną karteczką wręczaną potencjalnym parterom, to dzisiaj oznacza ona również wszystko to, co na temat Twojej firmy lub Ciebie jako wykonawcy zlecający mogą znaleźć w sieci. Dlatego warto szukać takich miejsc, gdzie bez wydawania fortuny na drogie działania czy agencje reklamowe.
Nie każdy musi być specjalistą od marketingu internetowego ani wydawać fortuny na agencje reklamowe co miesiąc Do takich miejsc należy np. Oferteo.pl, które zapewnia Wykonawcom przestrzeń na swojej platformie, gdzie skutecznie zaprezentują swoją firmę poprzez profesjonalną wizytówkę.
WAŻNE!
Bez względu na to, czy to Twoja strona, profil na Facebooku czy zewnętrzne narzędzie — szczegółowo wypełniona wizytówka, zawierająca opis działalności firmy, galerię zdjęć z Twoich realizacji oraz opinie innych użytkowników, odgrywa bardzo istotną rolę w procesie pozyskiwania klientów. Przekonuje zleceniodawców do bezpośredniego kontaktu z wykonawcą, co zwiększa szanse na finalizację umowy, gdy to potencjalny klient przejmuje inicjatywę.
Czytaj także: Płaca minimalna 2025 wzrośnie do 4666 zł. To o 40 zł więcej niż zakładano
Bezpieczeństwo na każdym etapie Twojego działania
Zapewne zastawiasz się, na ile bezpieczne jest wykorzystywanie internetu do rozwoju swojego biznesu.
Otóż z roku na rok zwiększa się ranga tego elementu oraz dbałość, jaką firmy przykładają do zapewnienia bezpieczeństwa tak wykonawcom jak i zlecającym. Najbezpieczniejsze są wszelkiej maści transakcje online. Banki wprowadziły sporo udogodnień dla firmy, w tym także specjalne programy mające na celu ochronę biznesów także przed zalegającym z płatnościami zlecającymi.
Jednak jak poinformować potencjalnego klienta, że Ty i Twój biznes jesteście rzetelni?
Z pomocą przychodzą rozwiązania stosowane w przypadku dużych platform np. Oferteo.pl. Serwis kładzie duży nacisk na bezpieczeństwo danych podczas procesu nawiązywania kontaktu z klientami. Tu wszystkie informacje są zweryfikowane i bezpieczne, dzięki przeprowadzaniu obowiązkowej weryfikacji konta każdego wykonawcy, zapewniając potwierdzenie tożsamości. W ten sposób każdy podmiot otrzymuje status Sprawdzonej Firmy, co ogranicza możliwość nieuprawnionej zmiany Twoich danych, chroniąc Cię przed ryzykiem kradzieży tożsamości lub podszywania się pod Twoją firmę.
GAME CHANGERY, czyli jak wyprzedzić konkurencję
✅ Szybki Kontakt
Jeśli chcesz wyprzedzić swoich konkurentów — musisz działać szybko i sprawnie. Bądź dostępny w określonych godzinach, responsywnie odpowiadaj na wiadomości e-mail czy sms. Nie bój się dać znać klientowi, że nie masz na coś czasu — lepiej być transparentnym!
✅ Strona internetowa atrakcyjna i responsywna
Upewnij się, że Twoja strona internetowa jest estetyczna, łatwa w nawigacji i dostosowana do urządzeń mobilnych.
✅ Social Media Marketing
Wykorzystuj platformy społecznościowe, aby budować markę i angażować klientów poprzez regularne publikowanie interesujących treści.
✅ Content Marketing
Twórz wartościowe treści, takie jak blogi, poradniki, e-booki, które przyciągną uwagę potencjalnych klientów i zbudują zaufanie do Twojej marki.
✅ SEO (Optymalizacja dla Wyszukiwarek)
Dobrze zoptymalizuj swoją stronę, aby poprawić jej widoczność w wynikach wyszukiwania Google i pozyskiwać organiczny ruch.
✅ Kampanie reklamowe online
Inwestuj w reklamy Google Ads, Facebook Ads, czy inne platformy reklamowe, aby dotrzeć do docelowej publiczności i promować swoje produkty/usługi.
✅ Recenzje i opinie klientów
Zachęcaj zadowolonych klientów do wystawiania pozytywnych opinii i recenzji, które budują zaufanie i przyciągają nowych klientów.
✅ Webinaria i darmowe szkolenia online
Organizuj webinaria lub darmowe szkolenia online, aby demonstrować swoją wiedzę i umiejętności, przyciągając nowych klientów.
Wymienione narzędzia sprawiają, że pozyskiwanie klientów w internecie jest dużo prostsze oraz jest niezbędnym krokiem do rozwoju Twojej firmy.
To kiedy zaczynasz?