Nowy „stary” TechTronic Industries Poland
Na polskim rynku pojawił się nowy gracz, którego nazwa nie ułatwia rozszyfrowania, w jakiej działa branży. O TechTronic Industries Poland rozmawiamy z Magdaleną Chrapek, Regional Marketing Manager Milwaukee CEE.
Często nazwy firm wskazują na branżę, w której się specjalizują. TechTronic Industries Poland brzmi dosyć tajemniczo – czym i od kiedy zajmuje się firma? Jaka była przyczyna zmiany nazwy?
Rzeczywiście, nowa nazwa firmy funkcjonuje dopiero od maja 2015 roku. Zmiana z A&M Elektronarzędzia jest związana z globalnym trendem ujednolicania nazw spółek, które są częścią TTI Group. Grupa TTI została założona w 1985 i przez 30 lat konsekwentnie rozszerzała obszary swojej działalności. Obecnie TTI skupia się na rozwoju i sprzedaży trzech kategorii produktowych. Są elektronarzędzia i akcesoria łącznie na narzędziami ręcznymi, produkty do stosowania na zewnątrz, m.in. narzędzia, trzecią grupą są produkty do czyszczenia i pielęgnacji różnych powierzchni.
Jakie marki elektronarzędzi reprezentuje Pani firma? Dlaczego akurat te, a nie inne?
W Polsce rozwijamy sieć sprzedaży i dystrybucji trzech marek: Milwaukee, AEG oraz RYOBI. Milwaukee to marka skierowana do heavy profesjonalistów, marka AEG jest dedykowana profesjonalistom, zaś marka RYOBI jest przeznaczona dla klientów indywidualnych, jest kierowana do tzw. segmentu DIY. Te trzy marki, które mamy w ofercie idealnie wpasowują się w gusta i potrzeby wszystkich użytkowników elektronarzędzi w Polsce. Najlepiej to widać na piramidzie marek...
Jak zorganizowana jest firma? Jaki ma system sprzedaży?
Siedziba firmy mieści się w Warszawie. W naszych strukturach mamy Dział Sprzedaży, który został podzielony na dwa kanały dystrybucji: kanał nowoczesny i kanał tradycyjny (PROFI). Siły sprzedaży są wspierane przez Dział Marketingu oraz dział Customer Service, który mieści się w Budapeszcie.
Jak oceniają Państwo rynek elektronarzędzi w Polsce? Jaki prognozujecie swój udział na tym rynku? Czy obserwuje się na nim konkurencję marek?
Rynek elektronarzędzi i akcesoriów skierowanych do profesjonalistów stale się rozwija. Obserwujemy z roku na rok 15-procentowy wzrost wartości kategorii produktów dedykowanych PROFI. Sytuacji tej na pewno sprzyjają obecne trendy w budownictwie. Świadczy o tym między innymi wskaźnik optymizmu związanego ze wzrostem liczby pozwoleń na budowę mieszkań ogółem wydanych w okresie pierwszego półrocza 2015, który w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, przyjął wartość plus 13,2%.
Działania konkurencyjnych producentów mamy pod stałą kontrolą, obserwujemy, jakimi różnymi sposobami starają się zachęcać do swoich produktów. Coraz częściej w mediach (w prasie i internecie) pojawiają się reklamy wspierające marki z niższej półki cenowej i jakościowej. Obecnie na rynku PROFI liczy się 5 marek elektronarzędzi, które walczą o udziały w rynku, jedną z nich jest marka Milwaukee.
Często – w przypadku elektronarzędzi również – utożsamiamy jakość z marką i zazwyczaj jest to dobry kierunek. Co preferują Polacy – cenę czy markę, za którą trzeba więcej zapłacić? Jak TechTronic Industries Poland przekonuje do swojej oferty?
Myślę, że niezależnie od trendu cenowego, loga marek już zawsze będą w naszej świadomości. Jednak ewoluuje świadomość użytkowników, zmienia się podejście do zakupów. Coraz częściej porównujemy ceny i parametry danych produktów, tzw. smart shopping staje się również coraz bardziej popularny w naszym kraju. Polacy szukają dobrych produktów w dobrych cenach, są coraz częściej skłonni zapłacić więcej za lepszą jakość. Ten trend całkowicie wpisuje się w strategie naszych marek. Proponujemy bowiem naszym klientom trzy segmenty produktów, których cena dopasowana jest do potrzeb poszczególnych użytkowników. Wierzymy że dobry produkt za odpowiednią cenę jest kluczem do sukcesu.