Pfleiderer zadowolony z przychodów

2010-11-22 11:51
Pfleiderer zadowolony ze sprzedaży
Autor: CzeM Wojciech Gątkiewicz, prezes Pfleiderer Grajewo SA

"Oddycham głębiej niż po wynikach poprzedniego kwartału" - powiedział na konferencji prasowej podsumowującej wyniki za III kwartał 2010 Wojciech Gątkiewicz, prezes Pfleiderer Grajewo SA. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży, osiągnięte w III kwartale wyniosły 360 mln zł i były wyższe o ok. 14% od przychodów za III kwartał 2009 roku.

- Trzeci kwartał z rzędu osiągamy dwucyfrowy wzrost wartości sprzedaży Grupy Kapitałowej. Za okres 9 miesięcy 2010 wzrost w stosunku do poprzedniego roku wyniósł 12%, zaś w samym III kwartale około 14%, co jest wynikiem naszych nieustanych wysiłków i aktywnie podejmowanych działań. Wierzymy, że jest to potwierdzenie trwałego odwrócenia trendu spadkowego sprzedaży i dobry prognostyk na 2011 rok. W końcówce 2010 roku sprzedaż powinna utrzymać się na wysokim poziomie - powiedział na konferencji prasowej podsumowującej III kwartał 2010 Wojciech Gątkiewicz, prezes Pfleiderer Grajewo SA.
- Wyniki nie wywołały hurra optymizmu, ale też nie rozczarowują.  W III kwartale wzrosły ceny praktycznie wszystkich surowców strategicznych red.: drewno o ponad 23%, kleje prawie 32%), jednak wzrost marż rynkowych i konsekwentnie realizowany program redukcji kosztów pozwoliły na poprawę wyników finansowych na poziomie operacyjnym. Zysk EBITDA w III kwartale wzrósł o ok. 45% w porównaniu do III kwartału 2009. W dużej części udało się nadrobić bardzo zły, ze względu na ciężką zimę i skokowy wzrost cen surowca drzewnego, pierwszy kwartał - wyjaśniał Rafał Karcz, dyrektor finansowy Pfleiderera.

Obecnie firma wykorzystuje swoje moce produkcyjne w 85-90% dla płyt wiórowych i 100% dla płyt HDF i płyty budowlanej MFP. Jeśli chodzi o ten ostatni produkt, skierowany do branży budowlanej, to jest to trafiony pomysł rynkowy, który otrzymał Laur Konsumenta za odkrycie roku 2010 i został wyróżniony Medalem Europejskim 2010 przyznanym przez Bisiness Centre Club. Firma będzie dalej "wchodzić" w ten rynek i zaprezentowała już prawie finalną wersję płyty szalunkowej. Trwają jeszcze badania nad jej powłoką zewnętrzną, by płyta była przynajmniej do 20-krotnego wykorzystania. Planowane wejście z tą ofertą - styczeń 2011. Zainteresowanie płytą szalunkową jest na dzisiaj większe niż w podobnym momencie wprowadzania na rynek płyty MFP (ma wysoką wytrzymałość w dwóch kierunkach), która okazała się konkurencyjna dla grubowiórowej (wytrzymałej w jednym kierunku) płyty OSB.
Kolejnym rynkowym manewrem Pfeiderera od roku 2011 jest wprowadzenie do sprzedaży (jako dystrybutor) podłóg marki Pergo, które swoimi parametrami będą konkurować z panelami podłogowymi Barlinka z najwyższej półki. Trafność tej strategii będzie można ocenić dopiero po I kw. 2011.

Pfleiderer: wyniki finansowe III kw. 2010
Autor: Pfleiderer
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany