Roto wzmacnia swoje biuro w Azji
Działające od września 2008 r. biuro sprzedaży i związany z nim magazyn w Singapurze – bardzo ważny oddział z punktu widzenia obecności Roto w regionie Azji Południowo-Wschodniej - właśnie otrzymało wsparcie. Zespół pięciu pracowników pod kierownictwem dyrektora generalnego, Marcusa Hao zajmować się będzie obsługą tych wyjatkowo różnorodnych rynków.
- Dzięki optymalnemu położeniu i bezproblemowym przepisom celnym Singapur jest bardzo interesujący dla Roto. Pełnimy tu rolę administracyjnej i logistycznej platformy dla znaczących rynków, takich jak Wietnam, Indonezja, Filipiny, Tajlandia, Malezja i Australia. Mając na uwadze te kraje mówimy o regionie zamieszkałym przez 524 miliony ludzi - wyjaśnia Carisa Fey, kierownik biura w Singapurze.
Nie każdy z tych krajów jest dla Roto dziewiczym terenem. Przed ok. siedmioma laty Roto poprzez biura w Chinach zaznaczyło swoją obecność na niektórych obszarach rynku Południowo-Wschodniej Azji, potwierdza Carisa Fey. Obecnie prowadzi intensywnie poszukiwania partnerów handlowych w Singapurze, Tajlandii i Malezji, informując producentów okien o produktach i serwisie Roto.
- W pierwszym rzędzie promujemy tu europejskie okno z aluminium, które od tutejszych okien znacznie się różni, ale zwłaszcza wśród wymagających inwestorów i architektów cieszy się dużym zainteresowaniem - mowi Carisa Fey. - Okna drewniane odgrywają w Azji Południowo-Wschodniej raczej drugorzędną rolę, ograniczoną głównie do budownictwa obiektowego o podwyższonym standardzie. Trudno określić liczbę producentów okien – działa tu niezliczona rzesza drobnych wytwórców.