Sto lat Urality
Obchody 100-lecia Grupy Uralita przebiegały bardzo uroczyście. 14 czerwca zgromadziły one w Pałacu Sportu w Madrycie blisko 700 osób ze świata biznesu, gospodarki, polityki i mediów. Wśród zaproszonych znaleźli się między innymi akcjonariusze, ambasadorzy państw, w których firma ma swoje oddziały, jak i najważniejsi klienci z Europy, w tym polscy partnerzy (PSB, WKT, PHMB).
Wszystko zaczęło się w 1907 r., kiedy Uralita weszła na rynek, wówczas jako producent cementu. W latach 70-tych grupa zaczęła się przekształcać i wprowadziła nową koncepcję suchej zabudowy wnętrz, płytę gipsowo-kartonową, której marka PLADUR jest obecnie jedną z wiodących w Europie. Na przełomie lat 80-tych i 90-tych producent postawił sobie nowy cel - umiędzynarodowienie. W związku z tym przejął dwie firmy Pfleiderer/URSA (wełna mineralna) i Poliglas (polistyren ekstradowany-XPS), z którymi wszedł na rynki Polski, Niemiec, Rosji, Francji, Włoch i Węgier.
Pod koniec roku 2002 blisko połowę udziałów w spółce nabyła rodzina Serratosa, która dla grupy materiałów budowlanych stworzyła nowy plan strategiczny. Tak więc dzisiaj firma obecna jest w 30 krajach europejskich, posiada 38 zakładów produkcyjnych i zatrudnia ponad 4000 pracowników. Jej obrót przekracza natomiast 1 mld euro. Na tym jednak nie koniec. W najbliższym czasie bowiem spółka zamierza zainwestować około 130 milionów euro na wzmocnienie swoich struktur w Rosji i Europie Wschodniej.