Topex ma już 20 lat

2010-05-11 16:28
magazyn centralny Topex
Autor: ej

W tym roku firma Topex obchodzi 20-lecie istnienia. Z tej okazji polski producent narzędzi zorganizował konferencję prasową, podczas której zaprezentowany został nowy magazyn centralny oraz działania i plany firmy w kontekście badań narzędzi i urządzeń, którymi handluje. Właśnie ten ostatni aspekt ma w Topeksie szczególną wagę, bo firma chce zmienić powszechną opinię klientów o słabej jakości swojej oferty.

W obecności zgromadzonych dziennikarzy Piotr Potowski, dyrektor generalny, podsumował dotychczasowe sukcesy i obecną sytuację firmy, wyrażając przy tym przekonanie o dalszym dynamicznym rozwoju przedsiębiorstwa. O szerokiej ofercie dziewięciu najważniejszych marek oraz wyróżnieniach, opowiedział Karol Dziarnowski, dyrektor marketingu. Jak przystało na jubileusz, był również tort. Ta część konferencji odbyła się w nowo wybudowanym magazynie centralnym. Po hali gości oprowadził Dariusz Robak, z-ca dyrektora logistyki, patron merytoryczny projektu. Po zapoznaniu się z zasadami funkcjonowania nowoczesnej linii do kompletacji zamówień, Jarosław Malinowski, kierownik działu technicznego - zaprezentował laboratoria, w których testowane są narzędzia i elektronarzędzia wszystkich marek. Na koniec uczestnicy obejrzeli wzorcownię, w której zgromadzono większość produktów wchodzących w skład oferty. Na oglądaniu się nie skończyło. Wraz z doświadczonymi prezenterami ochotnicy mogli własnoręcznie sprawdzić jak pracuje się młotem udarowym czy mikropalnikiem.

Oferta firmy to obecnie prawie 6000 produktów, które dystrybuowane są za pośrednictwem trzech kanałów: tradycyjnego, nowoczesnego oraz eksportowego.

20 lat polskich narzędzi - Topex
Autor: Topex Piotr Potowski dyr. generalny

Sprzedaż narzędzi na taką skalę, wymaga wykorzystania nowatorskich rozwiązań magazynowych i logistycznych. Z tego powodu, w ubiegłym roku, firma uruchomiła projekt budowy nowego magazynu centralnego, którego celem jest poszerzenie asortymentu do ok. 10.000 pozycji towarowych, obniżenie jednostkowych kosztów magazynowych oraz skrócenie czasu przygotowania i dostarczenia zamówienia do klienta. Projekt otrzymał dotację z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka oraz zdobył wyróżnienie Jakość Roku, w konkursie organizowanym przez Gazetę Prawną.
Efektem realizacji projektu jest uruchomiony w maju 2010 r. magazyn centralny wraz z nowoczesną linią do kompletacji zamówień. Dzięki optymalizacji procesu kompletacji udało się znacząco usprawnić całą realizację zamówienia. W tym celu został wykorzystany system Asseco SOFTLAB ERP, rozbudowany o funkcjonalności opracowane na potrzeby magazynów Topex, m.in. algorytmy ustalające zawartość poszczególnych kartonów. Dzięki temu, jest pewność, że w jednym kartonie nie znajdą się dwa produkty, które mogłyby się nawzajem uszkodzić. Ciekawą innowacją jest także tzw. „punkt trasowy”, który umożliwia konsolidację kilku zamówień już na wczesnym etapie kompletacji. Dzięki tzw. „mechanizmowi tras” proces kolejkowania zamówień pozwala na zgodną pracę magazynu z harmonogramem wynikającym z planowania transportu, przy optymalnym obciążeniu poszczególnych stref magazynowych.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany