W 2011 r. Fakro świętuje...
Od momentu, kiedy w Nowym Sączu ruszyła produkcja okien dachowych minęło już 20 lat - w tym czasie mały, rodzinny biznes rozwinął się w korporację o zasięgu międzynarodowym. Dziś Fakro, w 10 zakładach produkcyjnych w Polsce i za granicą oraz 12 zagranicznych firmach dystrybucyjnych, zatrudnia ponad 3000 pracowników.
Po pierwsze: innowacyjność
Drogę do obecności na blisko 50 rynkach całego świata wypełniła wytrwała praca nad nowymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi, ulepszaniem procesu produkcji i doborem najlepszych surowców. Kluczem do sukcesu, według Fakro, była i jest nie tylko najwyższa jakość handlowa oferty, ale przede wszystkim innowacyjność. Na globalnym rynku zawsze wygrywa ten, kto oferuje towar, jakiego nie ma konkurencja.
Zobacz koniecznie: Okna dachowe z policyjnym certyfikatem
W 20 lat - 60 zgłoszeń patentowych
Dumą przedsiębiorstwa jest nowoczesny ośrodek badawczo-rozwojowy. Dla jego potrzeb pracuje ponad 70 inżynierów - autorów ponad 60 zgłoszeń patentowych. Do wielu krajów Fakro eksportuje nie tylko sam towar, ale także rozwiązania techniczne oraz myśl twórczą polskich inżynierów i konstruktorów. W ten sposób firma z niewielkiego Nowego Sącza wytycza nowe kierunku rozwoju dla całej branży okien dachowych.
Nagrody
Za budowanie od podstaw międzynarodowego przedsiębiorstwa, które odniosło sukces na światowych rynkach, prezes zarządu Fakro - Ryszard Florek - został uhonorowany nagrodą Przedsiębiorcy Roku 2010. W czerwcu 2011 r., w Monte Carlo, będzie reprezentować Polskę podczas międzynarodowego finału konkursu "Ernst & Young World Entrepreneur of the Year".
Zobacz koniecznie: Prezes Fakro Przedsiębiorcą Roku 2010Fakro w liczbach
• numer 1 w Polsce
• numer 2 na świecie
• eksport do 47 krajów na świecie
• 20 lat od chwili wyprodukowania pierwszego okna dachowego (1991 r.)
• wielkość zatrudnienia: 3200 osób
• 70 inżynierów pracujących w Działach Badań i Rozwoju
• 68 zgłoszeń patentowych i wzorów użytkowych
• 10 firm produkcyjnych zlokalizowanych w Polsce za granicą
• 12 firm zagranicznych spółek dystrybucyjnych
• zysk firmy: 100% wypracowanych środków jest inwestowane w dalszy rozwój
• łączna powierzchnia hal produkcyjnych i magazynowych: 200 000 m2
• ponad 100 produktów o różnych rozwiązaniach technicznych
• 5000 elementów wymagających indywisualnego zaprojektowania
• 40 000 różnych elementów (półfabrykatów) do produkcji
• 21 500 aktywnych indeksów typowych wyrobów gotowych