Wyniki finansowe firmy Geberit za 2010 r.

2011-04-13 11:27

Na kwietniowej konferencji prasowej firma Geberit ogłosiła swoje wyniki finansowe za 2010 r.

W roku 2010 Grupa Geberit utrzymała rezultaty na wysokim poziomie lat poprzednich. Wyniki sprzedaży sięgnęły 2.146,9 miliona CHF (w roku poprzednim 2009 2.181,2 miliona). Kwota ta odzwierciedla wzrost rzędu 5% w walutach lokalnych oraz spadek o 1,6% po przewalutowaniu na CHF. Na rynkach krajów europejskich ogólne wyniki sprzedaży wzrosły o 4,6%. W 2010 roku, wzrost odnotowano również w regionach Dalekiego Wschodu/Pacyfiku (+22,2%), Ameryki (+6,8%) oraz Bliskiego Wschodu/Afryki (+1,7%).

Zysk operacyjny (EBIT) spadł o 7,7%, do poziomu 486,2 miliona CHF. Zysk operacyjny EBIT wyniosła 22,6%. Dzięki niższej stawce opodatkowania, zysk netto wzrósł o 2,3% do 406,8 miliona CHF. Zysk na akcję wzrósł z kolei o 1,4% do 10,32 CHF.

Liczba zatrudnionych w roku 2010 - 5820 osób (rok poprzedni 5608 osób).

Prezes polskiego Geberita, Pan Andrzej Dobrut, ocenił również początek 2011 roku jako bardzo obiecujący. - Jesteśmy większymi optymistami niż w roku ubiegłym, powiedział na konferencji prasowej.

W planach firmy jest otwarcie nowego centrum produkcyjnego na Słowenii. Będą tam produkowane elementy systemów rurowych, kanalizacyjnych oraz mechanizmy do spłuczek.

Prognozy ogólne dla branży budowlanej na roku 2011 zakładają pewne ożywienie, z zastrzeżeniem istotnych rozbieżności w poszczególnych regionach/rynkach oraz gałęziach branży. Dla rynku mieszkaniowego przewiduje się wzrost działalności remontowej. Większe różnice spodziewane są na rynku mieszkań nowych. Budownictwo komercyjne na wszystkich rynkach będzie powoli odnotowywać tendencje zwyżkowe. Branża budowlana w Ameryce Północnej nie przezwyciężyła jeszcze kryzysu, dlatego oczekuje się, że kolejny rok będzie nadal niósł ze sobą wyzwania. Obserwatorzy rynku przewidują dalszy wzrost rynków azjatyckich.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany