Materiały budowlane - ceny w I kwartale bez większych zmian
W marcu 2010 r., w porównaniu do poprzedniego miesiąca, wzrosły ceny w 4 grupach towarowych, w 3 spadły, a w 4 nie zmieniły się - trendy zmian cen materiałów budowlanych przedstawia Grupa PSB, największa sieć hurtowni materiałów budowlanych w Polsce.
Wzrost zanotowano w drewnie i materiałach drewnopochodnych (+1,5%), silikatach (+1,3%), chemii budowlanej (+1,2%) i gazobetonach (+0,9%). Spadły ceny materiałów izolacji termicznej (-3,5%), pokryć i folii dachowych, rynien (-1,7%) i suchej zabudowy (-0,8%).
W kategorii "inne" zanotowano bardzo wyraźny wzrost cen wyrobów stalowych (+17,4%), minimalny wzrost w przypadku cementu i wapna (+0,4%), farb i lakierów (+0,3%) oraz instalacji i techniki grzewczej, kanalizacji, odwodnień, wentylacji (+0,2%).
W pozostałych 3 grupach tej kategorii ceny nie zmieniły się.
Przychody PSB S.A. ze sprzedaży materiałów budowlanych w marcu 2010 r. były o 0,2% niższe niż przed rokiem, ale aż o 72% wyższe niż w lutym 2010 r. Dzięki temu rezultat I kwartału jest niższy "tylko" o 7,5% w porównaniu do zeszłego roku. Wzrost zakupów w marcu to wynik odbudowywania stanów magazynów przez kupców i wzrostu popytu na materiały budowlane ze strony klientów (po długiej i ostrej zimie).
Szacowane łączne przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych składów, będących akcjonariuszami Grupy PSB S.A., w 2009 r., sięgnęły ok. 4,12 mld zł i były większe o 4,3% niż w roku poprzednim. Centrala PSB – Grupa PSB S.A. (centrala) osiągnęła w 2009 r. przychody ok. 1,2 mld zł, porównywalne do zeszłego roku. Markę PSB zna dzisiaj 36% Polaków.
Grupa Polskie Składy Budowlane S.A. z siedzibą w Wełeczu k/Buska-Zdroju, działa na rynku prawie 12 lat, jest największą siecią hurtowni materiałów budowlanych w Polsce, zrzeszającą 255 małych i średnich, rodzinnych firm z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 386 obiektach. Ich oferta obejmuje ponad 150 000 pozycji asortymentowych, pochodzących od ok. 450 dostawców krajowych i zagranicznych. A od kilku lat Grupa Polskie Składy Budowlane (PSB) tworzy w miastach powiatowych nowoczesne sklepy samoobsługowe sektora „dom i ogród” pod nazwą „PSB-Mrówka”. Ich celem jest uzupełnienie aktualnej oferty składów PSB o nowy asortyment, kupowany przede wszystkim przez klientów detalicznych, prosto z półek marketu. Sklepy te posiadają w ofercie od kilku do kilkunastu tysięcy pozycji asortymentowych. Obecnie działa 40 sklepów PSB-Mrówka. Planowane są otwarcia kolejnych marketów.