PSB: Sprzedaż materiałów budowlanych - luty lepszy od stycznia

2010-03-09 13:24

W lutym 2010 r., w porównaniu do poprzedniego miesiąca, wzrosły ceny w 2 grupach towarowych, w 5 spadły, a w 4 nie zmieniły się. Wzrost zanotowano w izolacjach termicznych (+4,4%) i w stolarce otworowej (+1%) - ceny wiodących materiałów budowlanych śledzi Grupa PSB S.A.

Spadły ceny materiałów ściennych ceramicznych (-4,5%), silikatów (-3,2%), gazobetonów i chemii budowlanej (po -2,4%), pokryć i folii dachowych, rynien (-2,1%).
W kategorii "inne" zanotowano w 4 grupach wzrost cen: cementu, wapna (+1,9%), farb, lakierów, tapet (+1,8%), instalacji i techniki grzewczej, kanalizacji, odwodnień, wentylacji (+1,1%) oraz płytek ceramicznych, wyposażenia łazienek i kuchni (+0,1%). W pozostałych 3 grupach tej kategorii ceny nie zmieniły się.

Przychody PSB S.A. ze sprzedaży materiałów budowlanych w lutym 2010 r. były o 15% niższe niż przed rokiem, ale o 27% wyższe niż w styczniu 2010 r. Wzrost zakupów w lutym w znaczącym stopniu jest wynikiem odbudowywania stanów magazynów przez kupców i poprawy pogody w ostatnim tygodniu miesiąca.

Trendy zmian cen
Autor: Grupa PSB S.A.

Według danych GUS, wskaźnik pesymizmu związanego ze spadkiem liczby pozwoleń na budowę mieszkań ogółem wydanych w styczniu 2010 r., w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, przyjął wartość minus 14,7%, a w kategorii mieszkania w budownictwie indywidualnym minus 2,7%. Zdecydowanie gorzej wygląda sytuacja z mieszkaniami, których budowę rozpoczęto - w kategorii mieszkań ogółem spadek wyniósł 24,8%, natomiast w kategorii mieszkań w budownictwie indywidualnym zanotowano ujemną dynamikę 32,5%.

Grupa Polskie Składy Budowlane S.A. z siedzibą w Wełeczu k/Buska-Zdroju, działa na rynku prawie 12 lat, jest największą siecią hurtowni materiałów budowlanych w Polsce, zrzeszającą 255 małych i średnich, rodzinnych firm z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 386 obiektach. Ich oferta obejmuje ponad 150 000 pozycji asortymentowych, pochodzących od ok. 450 dostawców krajowych i zagranicznych. Szacowane łączne przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych składów, będących akcjonariuszami Grupy PSB S.A., w 2009 r., sięgnęły ok. 4,12 mld zł i były większe o 4,3% niż w roku poprzednim. Centrala PSB – Grupa PSB S.A. (centrala) osiągnęła w 2009 r. przychody ok. 1,2 mld zł, porównywalne do zeszłego roku. Markę PSB zna dzisiaj 36% Polaków. A od kilku lat Grupa Polskie Składy Budowlane (PSB) tworzy w miastach powiatowych nowoczesne sklepy samoobsługowe sektora „dom i ogród” pod nazwą „PSB-Mrówka”. Ich celem jest uzupełnienie aktualnej oferty składów PSB o nowy asortyment, kupowany przede wszystkim przez klientów detalicznych, prosto z półek marketu. Sklepy te posiadają w ofercie od kilku do kilkunastu tysięcy pozycji asortymentowych. 6 marca został otwarty kolejny sklep PSB-Mrówka we Wschowej, o powierzchni handlowej 1050 m2 z ogrodem o powierzchni 500 m2. Obecnie działa 36 sklepów PSB-Mrówka. Planowane są otwarcia kolejnych marketów.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany