A4 dokończy Budimex i Strabag „wespół w zespół”
Niewielu było chętnych na dokończenie rzeszowskiego odcinka autostrady A4 – w finale przetargu tylko dwie oferty, które różni ponad 157 mln zł. GDDKiA wybrała...
Dwie oferty w sprawie dokończenia budowy 41-kilometrowego fragmentu autostrady A4 na odcinku Rzeszów (węzeł Rzeszów Wschód) – Jarosław (węzeł Jarosław Zachód) wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi, złożyły konsorcja Budimeksu (lider) i firmy Strabag oraz Salini Polska (lider) wraz z Salini impregilo (Mediolan), Todini Construzioni Generali (Rzym) oraz Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów Kobykarnia. Oferta pierwszego kandydata opiewała na 717 503 995 zł, zaś drugiego na 876 771 516 zł, a zatem różnica między nimi wynosi ponad 157 mnl zł.
Inwestor - GDDKiA - postawił w przetargu warunek, że inwestycja ma być zrealizowana w terminie 14 miesięcy, z tym że z tego czasu wyłączono okresy zimowe (2 razy po 3 miesiące od 15 grudnia do 15 marca). Kryterium w przetargu była najniższa cena, a zatem GDDKiA wybrała ofertę Budumeksu i Strabaga. Umowa zostanie podpisania dopiero wtedy, gdy pomyślną weryfikację przejdą kosztorysy oraz weryfikacja pod względem finansowym, formalno-prawnym i merytorycznym.