Autostrada A2. Budimex bliski ukończenia budowy
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podała, że autostrada A2 na odcinku E, który buduje konsorcjum Budimeksu ma najwięcej ułożonej nawierzchni. GDDKiA będzie co tydzień, do 1 czerwca raportowała stanu budowy na A2.
Autostrada A2 z Łodzi do Warszawy (Stryków-Konotopa) na wszystkich budowanych odcinkach ma gotową podbudowę w ponad 80 proc.
Jak podaje GDDKiA najbardziej zaawnasowane roboty budowlane są przy nawierzchni układanej przez Budimex. Przypomnijmy, że konsorcjum Budimexu buduje autostradę A2 na ponad 7-kilometrowym odcinku E, który położony jest najbliżej Warszawy.
Przeczytaj również: GDDKiA: podwykonawcy z A2 otrzymają zaległe należności
Autostrada A2. Stan budowy na poszczególnych odcinkach
Informacja dotyczące stanu robót na wszystkich pięciu odcinkach autostrady A2, obejmują ułożenie poszczególnych warstw nawierzchni (podbudowy wiążącej i ścieralnej). GDDKiA podaje, że:
- Odcinek A (lider: Eurovia): - warstwa podbudowy – 83 proc.- warstwa wiążąca – 43proc. - warstwa SMA (ścieralna) – 0 proc.
- Odcinek B: - warstwa podbudowy – 89 proc., - warstwa wiążąca – 41 proc. - warstwa SMA – 0 proc.
- Odcinek C (lider: Bogl & Krysl) - warstwa podbudowy – 39 proc., - warstwa wiążąca – 19 proc. - warstwa SMA – 0 proc.
- Odcinek D: - warstwa podbudowy – 93 proc., - warstwa wiążąca – 88 proc. - warstwa SMA – 0 proc.
- Odcinek E (lider: Budimex) - warstwa podbudowy – 100 proc., - warstwa wiążąca – 100 proc. - warstwa SMA – 9 proc.
Generalna Dyrekcja będzie co tydzień (licząc od 26 marca) do 1 czerwca informować o stanie budowy na odcinkach autostrady A2. Najmniej zaawansowane roboty są na odcinku C, który budowany jest przez czeskie konsorcjum Bogl & Kryls.
Jakie roboty budowlane zostały wykonane na odcinku C?
- układanie nasypów – wzrost o 1 proc. (zaawansowanie narastające 87 proc.)
- układanie warstw mrozoochronnych – wzrost o 4 proc.
(zaawansowanie narastające 84 proc.) - układanie warstw stabilizowanych cementem – wzrost o 1 proc.
(zaawansowanie narastające 54 proc.) - układanie podbudowy pomocniczej PŁSM – wzrost o 4 proc.
(zaawansowanie narastające 51 proc.) - układanie podbudowy zasadniczej MMA – wzrost o 2 proc.
(zaawansowanie narastające 39 proc.) - układanie warstwy wiążącej – wzrost o 3 proc. (zaawansowanie narastające 19 proc.)