Autostrada A2. Konsorcjum budujące odcinek C zmienia lidera
Autostrada A2 na odcinku Stryków-Konotopa budowana przez polsko-czeskie konsorcjum zmienia lidera. By nadrobić opóźnienia w budowie, przewodnictwo obejmuje czeska spółka Boegl & Krysl. Nowy lider zapowiada, że autostarada A2 będzie przejezdna na EURO 2012.
Autostrada A2 na odcinku C (Stryków-Konotopa) budowana jest przez konsorcjum DSS (Dolnośląskie Surowce Sklane) oraz czeską spółkę Boegl & Krysl. W celu przyspieszenia budowy i zapewnieniu przejezdności autostrady na mistrzostwa EURO 2012, wykonawca zmienia lidera.
Przeczytaj również: Autostrada A2: konsorcjum DSS przyspiesza roboty drogowe
Boegl & Krysl liderem konsorcjum
Z dniem 13 marca 2012 roku, liderem zostaje Boegl & Krysl, a DSS pozostaje członkiem konsorcjum. Dotychczas Boegl & Krysl był odpowiedzialny za obiekty mostowe, a od stycznia 2012 roku, również za budowę dróg dojazdowych, odwodnienia i ekranów dźwiękochłonnych. Zgodnie z nowym podziałem ról, czeska firma odpowiada za cały zakres robót. Przypomnijmy, że polsko-czeski wykonawca kończy budowę autostrady A2 na odcinku C po chińskim COVEC. GDDKiA zerwała umowę z chińskim wykonawcą, po tym, jak nie wywiązał się on z warunków kontraktu.
Autostrada A2 na odcinku C
Autostrada A2 na odcinku C będzie przebiegać przez gminę Wiskitki oraz Baranów i Jakotów wraz z węzłem Wiskitki. Roboty drogowe mają zostać ukończone do 15 października 2012 roku, czyli już po EURO 2012, ale droga ma być przejezdna przed mistrzostwami od 31 maja 2012 roku.