Biura firmy Michelin w Warszawie: obłe kształty, akcenty w kolorystyce marki i słynny ludzik
Autor: Colliers
Zaprojektowane przez Colliers Define wnętrza biura firmy Michelin
Zaprojektowane przez Colliers Define wnętrza biura firmy Michelin w kompleksie Ambassador Office Building w Warszawie otrzymały prestiżowe wyróżnienie w tegorocznej edycji konkursu World Design Awards w kategorii „Koncepcja projektu korporacyjnego”. Nagrodzony projekt łączy estetykę z ergonomicznymi i innowacyjnymi rozwiązaniami, zapewniając przyjazne miejsce pracy, wspierające dobrostan pracowników.
World Design Awards to wyróżnienia w dziedzinie architektury i designu na świecie. Docenia pomysły, które redefiniują projektowanie architektoniczne poprzez wdrażanie innowacyjnych technologii, materiałów, programów, estetyki i organizacji przestrzennych.
Biuro firmy Michelin w Warszawie z nagrodą
Nagrodzone w konkursie biuro firmy Michelin znajduje się w kompleksie Ambasador Office Building w Warszawie. Otwarte zostało w połowie 2024 roku. Kluczowym elementem, wokół którego eksperci Colliers Define zbudowali koncepcję biura, byli pracownicy firmy. To dla ich komfortu i efektywności w oddziale Michelin zaaranżowano innowacyjny układ open space, oparty na obłym planie budynku z trójkątnymi biurkami.
Indywidualne oświetlenie przy każdym stanowisku pracy tworzy przytulną atmosferę, dzięki wprowadzeniu elementów o bardziej domowym charakterze, które przełamują biurowy wystrój. Duża odległość między biurkami także wspiera komfort pracowników, daje swobodę ruchu i poczucie „oddechu”.
Huśtawki w open space
W open space znalazły się także huśtawki, które zachęcają do krótkiej chwili relaksu podczas przerw. Ważnym atutem projektu jest także rozbudowana strefa coworkingowa połączona z kuchnią. Jest to przestrzeń relaksu i współpracy, która wspiera budowanie relacji między pracownikami.
Jako że Michelin stanowi jedną z najbardziej rozpoznawalnych organizacji na świecie, zależało nam, aby jej nowe biuro było prestiżową wizytówką, odzwierciedlającą międzynarodowe standardy działalności i wysoką jakość produktów. W oparciu o to powstała unikatowa przestrzeń, która łączy estetykę z funkcjonalnością. Jednocześnie biuro stanowi ważny argument w pozyskiwaniu najlepszych talentów na rynku – mówi Zuzanna Jaszczuk, senior architekt w Colliers Define.
Wnętrza o miękkich, organicznych formach
Wnętrza zaprojektowane zostało w miękkich, organicznych formach, z subtelnymi nawiązaniami do marki Michelin – szczególnie do okrągłych kształtów opon.
Widać je m.in. w recepcji i meblach o łagodnych liniach. Obłe motywy powtarzają się również na suficie oraz na panelach akustycznych w salach konferencyjnych, które dyskretnie nawiązują do śladów opon, harmonijnie wtapiając się w przestrzeń. W projekcie uwzględniono również kolorystykę marki, z granatowo-niebieskimi akcentami, widocznymi m.in. w strefie recepcji, wykończeniach mebli, stropu i posadzek. Dodatkowo w biurze znalazły się grafiki z logo firmy oraz wizerunek maskotki Michelin – Bibendum, będącej znakiem rozpoznawczym marki.
Obsypane nagrodami wnętrza biura Citi Handlowy od SAAN. Zdjęcia
Autor: Piotr Krajewski
Citi Handlowy w Pałacu Jabłonowskich. Projekt: SAAN architekci
Biuro firmy Tate&Lyle też z nagrodą
Biuro Michelin to nie jedyna realizacja Colliers Define nagrodzona w tegorocznej edycji konkursu World Design Awards. Wyróżnienie otrzymało również łódzkie biuro firmy Tate&Lyle, wcześniej docenione już m.in. w konkursie European Design Awards 2024. Uznanie jurorów zdobyło dzięki innowacyjnemu podejściu do aranżacji przestrzeni, wdrażaniu nowatorskich technologii, a także dbałości o estetykę i funkcjonalność.
Michelin w Ambassador Office Building. Zdjęcia
Autor: Colliers
Zaprojektowane przez Colliers Define wnętrza biura firmy Michelin