Drogowa Trasa Średnicowa. Eurovia buduje na Śląsku
Na Śląsku zostanie wybudowana Drogowa Trasa Średnicowa. Inwestor, spółka DTŚ wybrała w przetargu wykonawcę inwestycji. Roboty budowlane wykona Eurovia. Średnicówka jest jednym z najważniejszych projektów drogowych, jakie dotychczas zrealizowano w aglomeracji Śląskiej. Koszt budowy to ponad 180 mln złotych.
Drogowa Trasa Średnicowa, to inwestycja, która obok wybudowanego odcinka autostrady A4, jest jedną z najważniejszych projektów drogowych na Śląsku.
Przeczytaj również: Spalarnia odpadów w Krakowie. Mostostal Warszawa wygrał przetarg na budowę
Inwestor, spółka DTŚ (Drogowa Trasa Średnicowa) rostrzygnęła 4 kwietnia przetarg na wyłonienie wykonawcy. Roboty budowlane w ramach zadania przeprowadzi konsorcjum, którego liderem jest Eurovia. Spółka złożyła propozycję na kwotę 184,2 mln złotych brutto. Wykonawca zrealizuje budowę w ciągu 23 miesięcy od podpisania umowy z inwestorem. Zadanie obejmuje budowę trzykilometrowego odcinka trasy od istniejącego węzła przy ul. De Gaulle'a w centrum Zabrza, do granicy tego miasta z Gliwicami.
Przetarg - złożone propozycje
Przetarg cieszył się dużym zainteresowaniem wykonawców. Łącznie swoje popozycje złożyło 14 firm. Wród nich, znalazły się, m.in. kosztorysy: konsorcjum firm Bilfinger Berger Budownictwo, PRDiM Kędzierzyn-Koźle (spółka zależna Mostostalu Zabrze) i Spec-Bruk Libiąż - na kwotę 186,8 mln złotych brutto, Budimexu na kwotę 187,1 mln złotych brutto. Najdroższa, złożona w przetargu propozycja opiewała na ponad 245 mln złotych, i należała do Alpine Bau. Tym samym, była droższa od wybranej o ponad 60 tys. złotych.
Drogowa Trasa Średnicowa
Droga Trasa Średnicowa (DTŚ) pobiegnie na południe od osiedla Żeromskiego w dzielnicy Sośnica i przez teren giełdy samochodowej. Roboty budowlane obejmą wybudowanie dwóch węzłów typu koniczyna - przy autostradzie A1 i typu półkoniczyna - przy ul. Kujawskiej. Dotychczas w ramach zadania zaprojektowano łącznie pięć wiaduktów: nad torami PKP, nad ul. Wschodnią, nad autostradą A1 oraz nad rzeką Kłodnicą, nad ul. Błonie oraz nad ul. Kujawską. "Średnicówka" będzie bezkolizyjną trasą, która będzie przebiegać od granicy Zabrza do węzła z autostrada A1 - trzypasmowa z pasem awaryjnym, od węzła autostradowego do węzła z ul. Kujawską - trzypasmowa, a od węzła z ul. Kujawską do ul. Baildona - dwupasmowa. Dzięki realizacji, śrenicówka skomunikuje sześć miast, obsługując tym samym ruch lokalny.