Dwie oferty w przetargu na wybór wykonawcy remontu Dworca Centralnego w Warszawie
W przetargu ograniczonym (dwuetapowym) prowadzonym przez Polskie Koleje Państwowe S.A. na wybór wykonawcy remontu Dworca Centralnego w Warszawie wpłynęły dwie oferty. Tylko dwie. Najtańsza - blisko dwukrotnie wyższa od założeń kosztorysu kolejarzy...
W pierwszym etapie przetargu w, lutym 2010, roku wnioski złożyło sześć firm. W marcu, do pięciu firm, których wnioski spełniały kryteria przetargu, PKP SA wysłały dokładną specyfikację prac.
Zobacz koniecznie: PKP: duże zainteresowanie przetargiem, oferenci proszą o dodatkowy czas
W wyznaczonym terminie, czyli do 27 kwietnia 2010 wpłynęły dwie oferty:
- oferta firmy PORR(Polska) S.A. za cenę netto 47 mln zł netto
- oferta konsorcjum z liderem konsorcjum Karmar S.A. - cena 51 mln zł netto
Komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty pod kątem zgodności z wymogami technicznymi i formalnymi.
W ciągu najbliższych dni zarząd PKP na wniosek komisji przetargowej, jak najszybciej, podejmie decyzje zgodnie z prawem zamówień publicznych finalizując przetarg: jego unieważnienie ze względu na przekroczoną kwotę w ofertach, bądź udzielenia zamówienia firmie, która złożyła najkorzystniejszą ofertę. PKP planuje rozpoczęcie prac remontowych na dworcu najpóźniej IV kwartale 2010 r. i ich zakończenie na przełomie 2011/2012.
Dworzec Centralny po remoncie ma być bardziej przyjazny pasażerom. Powstanie na nim przestrzeń wygodna, przyjazna dla podróżnych, dostępna dla osób z ograniczoną zdolnością poruszania się i niedowidzących. Dworzec zyska spójny system komunikacyjny i informacyjny, charakteryzujący się uporządkowanym układem nośników reklamowych i szyldów. Zastosowane zostaną nowoczesne technologie elektroniczne, takie jak czterostronne infokioski, biletomaty. Duży nacisk będzie położony na wygodę komunikacji w pionie (windy i schody) i w poziomie.
Dworzec w trakcie prac remontowych będzie czynny dla pasażerów.