Dworzec Łódź Fabryczna: roboty budowlane - jest harmonogram
Za kilka lat dworzec Łódź Fabryczna będzie największym dworcem kolejowym w kraju. Aktualnie trwają już roboty budowlane, które mają się zakończyć w 2015 roku. Znany już jest wstępny harmonogram dalszych robót, opracowany przez łódzki Zarząd Dróg i Transportu (ZDiT).
Budowa podziemnego dworca i nowego węzła komunikacyjnego jest kluczowym przedsięwzięciem realizowanym obecnie w Łodzi. Nowo budowany dworzec Łódź Fabryczna bez wątpienia jest największą inwestycją kolejową, jaka obecnie realizowana jest w Polsce.
Przeczytaj również: Podziemny tunel pod Łodzią. Miasto buduje wspólnie z PKP
Zarząd Dróg i Transportu (ZDiT) w Łodzi, 12 stycznia przekazał wstępny harmonogram robót. Dokument wręczył zamawiającemu - PKP, Tomasz Grzegorczyk z ZDiT. Opisane w projekcie roboty budowlane obejmują prace związane z dworcem Łódź Fabryczna oraz pobliskich dróg i przystaków miejskiej komunikacji. Ostateczna wersja ma być przekazana 31 stycznia.
Kiedy projekt budowlany?
Ostateczny projekt budowlany ma być gotowy w połowie listopada. Prace nad projektem mają ruszyć 1 lutego. Ponadto, niemal równocześnie mają rozpocząć się konsultacje nad projektem wykonawczym dworca Łódź Fabryczna. Zgodnie z założeniami ma on zostać opracowany do listopada 2014 roku
Autor: PKP SA
Dworzec Łódź Fabryczna - roboty budowlane
Roboty budowlane są już prowadzone. Prace przy wykopie, który umożliwi budowę tunelu, stacji, dworca, parkingów wielopoziomowych oraz przystanków, rozpoczną sie w połowie lipca i potrwają ponad dwa lata. Według wstępnych koncepcji zabezpieczenie wykopu wykonane zostanie m.in. metodą ścian szczelinowych,a wszystkie próby techniczne i odbiory rozpoczną się na początku stycznia 2015 roku i potrwają do końca lutego.
W latach 2012-2014 będą prowadzone działania mające na celu opracowanie projektu budowy dróg dojazdowych do dworca (ul. Składowa, Nowowęglowa i projektowana ul. Nowotargowa). Ponadto, rozpoczną się prace nad utowrzeniem linii tramwajowej wzdłuż ul. Składowej i Nowowęglowej.
Na dzień dzisiejszy wydane zostały pozwolenia na rozbiórkę budynków przy ul. Składowej. Trwa również wycinka drzew na terenie budowy. Zakończyły się roboty budowlane związane z demontażem 11-kilometrowej sieci trakcyjnej i 6-kilometrowych torów. Wyburzono również sześć budynków gospodarczo-magazynowych znajdujących się w pobliżu budowy. Aktualnie na placu budowy prowadzone są badania geologiczne, których wyniki posłużą do określenia metody, jaką będą prowadzone roboty budowlane.