Jak wybudować hotel
Wzrost rynku hotelarskiego w Polsce to efekt nie tylko oddawanych do użytku nowych hoteli, ale przede wszystkim remontów i modernizacji budynków już istniejących. Inwestycje te wymagają dużej rozwagi, począwszy od wyboru lokalizacji, pozyskania środków, poprzez proces ich przeprowadzania, wyboru odpowiedniego wyposażenia i wykończenia, a skończywszy na doborze personelu. Podczas Akademii Inwestycji Hotelarskich działający na tym rynku eksperci doradzą, jak uniknąć pułapek i błędów związanych z inwestycjami w obiekty noclegowe.
Akademia Inwestycji Hotelarskich to cykliczne szkolenia organizowane w ramach powołanej przez redakcję miesięcznika "Hotelarz" Akademii Hotelarza. Warsztaty przygotowywane są z myślą o właścicielach, kadrze zarządzającej i instytucjach zainteresowanych rozwojem obiektów hotelowych lub nowymi inwestycjami. Pierwsze z cyklu spotkań odbyło się jeszcze w listopadzie 2006 roku w Gdyni. Kolejne zorganizowane będzie 22 marca 2007 roku w Warszawie.
Warsztaty w stolicy od godzin porannych do popołudniowych wypełni osiem sesji tematycznych. Na samym początku uczestnicy dowiedzą się, jak wygląda baza noclegowa w Polsce, jakie są trendy na rynku i co ważne: czego oczekują od rynku klienci. Będą mieli również okazję zapoznać się z segmentacją i potrzebami hotelowych gości. Panel tematyczny "Jak sfinansować hotelowy projekt inwestycyjny" dostarczy informacji na temat budżetu projektu. Jakie są źródła kapitału? Środki własne inwestora czy zewnętrzne, jak kredyt bankowy czy leasing, a może inne - nieklasyczne sposoby finansowania przedsięwzięcia? Nie zabraknie oczywiście także panelu poświęconego funduszom unijnym i możliwościom ich pozyskania dla projektu. Ponadto eksperci podpowiedzą, na co zwracać uwagę i co robić, dobierając partnerów do przedsięwzięcia i wreszcie, jak właściwie wybrać nazwę hotelu.
Uczestnicy poprzednich spotkań w Gdyni, Krakowie czy we Wrocławiu zgodnie podkreślali ich wysoki poziom, a także duże zdolności komunikacyjne prelegentów. Zainteresowaniem cieszyły się wykłady dotyczące definiowania hotelowych projektów inwestycyjnych, sposobów finansowania ich za pomocą kredytów lub środków unijnych, pozyskiwaniu partnerów oraz wyborowi odpowiedniej nazwy dla hotelu. Szczególną uwagę słuchaczy przykuły również zajęcia poświęcone potrzebom współczesnego gościa hotelowego.
W Warszawie warsztaty odbędą się hotelu Łazienkowskim.
Więcej na stronie www.e-hotelarz.pl