Jakość potwierdzona certyfikatem ISO

2007-06-13 19:04

Już kolejna firma dołączyła do grona przedsiębiorstw, które prowadząc działalność gospodarczą, stosują najwyższe standardy zapewnienia jakości produktom i wykazują podejście pro-ekologiczne. Mowa o Bolix S.A., który uzyskał Certyfikat dla Systemu Zarządzania wg norm EN ISO 9001:2000 i EN ISO 14001:2004.

Wszystko  zaczęło się prawie rok temu, w sierpniu 2006 roku. Wtedy to rozpoczął się proces wdrażania systemu zarządzania wg norm ISO. Pracy było dużo. W tym czasie usprawniane były bowiem procesy zachodzące wewnątrz organizacji, szczególnie w obszarach produkcji, logistyki, badań i rozwoju, a także sprzedaży i marketingu. Dlaczego zdecydowano się na wdrożenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania zgodnego z normami ISO? Zasadniczo powód był jeden. Barbara Chruściel, dyrektor ds. jakości i pełnomocnik zarządu ds. ZSZ objaśniła, że chodziło głównie o umocnienie pozycji rynkowej spółki. - Certyfikat ISO jest bowiem dla klientów gwarancją wysokiej i stabilnej jakości produktów oraz spełnienia wszystkich wymagań prawnych przez wyrób - komentuje. - A ponieważ norma ISO 9001 reguluje kwestie organizacji całego przedsiębiorstwa, w tym również te związane z logistyką i sprzedażą, dodatkową korzyścią dla klientów są gwarantowane terminowe dostawy produktów, a także sprawna i szybka komunikacja z działem handlowym.

O tym, że to właśnie osiągnięcie wysokiego poziomu zadowolenia klienta jest istotą wdrożenia systemu zarządzania opartego o normy ISO, przekonuje również Krzysztof Szyndler, dyrektor marketingu w firmie BOLIX. - Satysfakcję klientów firma może zdobyć przede wszystkim poprzez zapewnienie wysokiej i stabilnej jakości produktów, ale także przez wysoki standard tzw. client service - mówi Szyndler. - Mam tutaj na myśli profesjonalną obsługę kontrahentów od momentu pozyskania klienta, poprzez przyjęcie zamówienia i terminową dostawę towaru, aż po obsługę posprzedażową.. To główne korzyści, jakie wynikają ze zdobycia certyfikatu ISO 9001.

Ale satysfakcja klienta to nie wszystko. Kolejny certyfikat, tym razem ISO 14001, ma być dowodem, ze firma dba także o naturalne środowisko. - Przyjmując normy ISO w tym zakresie zobowiązaliśmy się do tego, aby zarówno działalność produkcyjna, jak i same wyroby były przyjazne dla otoczenia - tłumaczy Barbara Chruściel. 

Certyfikat ISO został przyznany spółce przez polski oddział niemieckiej firmy TÜV Nord, posiadający bogate doświadczenie w certyfikacji systemów zarządzania w przedsiębiorstwach o podobnym do żywieckiej spółki profilu działalności. Certyfikacji dokonano wg niemieckiej akredytacji TGA (certyfikat TÜV CERT). - Jako jednostkę certyfikującą świadomie zdecydowaliśmy się wybrać jedną z najbardziej rozpoznawalnych i rygorystycznych organizacji tego typu w Europie - dodaje Krzysztof Szyndler.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany