Krajową nr 5 z Wrocławia wyremontuje Skanska

2009-05-15 17:49
Krajową nr 5 z Wrocławia wyremontuje Skanska
Autor: Skanska

Skanska podpisała z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad umowę na remont drogi krajowej nr 5 z Wrocławia do Trzebnicy. Wartość inwestycji wynosi 61,8 mln zł brutto. Termin zakończenia prac ustalono na 18 miesięcy od daty podpisania kontraktu.

Droga przebiega zarówno w terenie niezabudowanym jak i zabudowanym przez miejscowości – Będkowo, Wysoki Kościół, Wisznia Mała, Ligota Piękna, Kryniczno i Psary. Umowa zakłada wykonanie nowych warstw nawierzchni, poszerzenie nawierzchni o obustronne umocnieniowe pobocza i poszerzenie korpusu drogowego w terenie niezabudowanym, wykonanie ciągu pieszo – rowerowego, korekty istniejącego odwodnienia oraz wykonanie nowego oznakowania trasy. Przewiduje również przebudowę istniejących zatok autobusowych, budowy pasa ruchu powolnego oraz przebudowę istniejących i budowę nowych chodników. W ramach robót usunięte zostaną również kolizje elektroenergetyczne, telekomunikacyjne, wodociągowe i gazowe. Wykonane zostanie również oświetlenie oraz zazielenienie terenu wraz z nasadzeniem drzew. W ramach tego kontraktu Skanska przebuduje także obiekt mostowy żelbetowy długości 6,0 m na rzece Ławie w miejscowości Wisznia Mała oraz zbuduje przepust na rzece Ławie w miejscowości Będków długości 26,5 m, 2,21 wysokości, 3,48 m szerokości.

Skanska od wielu lat buduje we Wrocławiu drogi, mosty i obiekty budownictwa ogólnego. Obecnie jest wykonawcą Północnej Śródmiejskiej Obwodnicy Wrocławia. Dotychczasowe realizacje Skanska to m.in. Most Milenijny, przebudowa placu Powstańców Wielkopolskich, Placu Jana Pawła II, Mostu Szczytnickiego, ul. Lotniczej, budowa Parku Handlowego Bielany, Uniwersytetu Przyrodniczego przy Placu Grunwaldzkim oraz kompleksu biurowego Grunwaldzki Center.

Firma ubiega się obecnie o kolejne kontrakty drogowe. Największe z nich to pięć odcinków autostrady A2 Konotopa—Stryków. Portfel zamówień firmy znacząco przekracza już 5 mld złotych.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany