Kupiecka solidność Austriaków
Dla polskich eksporterów rynek austriacki jest atrakcyjny ze względu na solidność kupiecką gospodarzy, bliskość geograficzną oraz dogodne połączenia komunikacyjne. Liczy się także relatywnie dobra znajomość języka niemieckiego wśród polskich przedsiębiorców, a także upodobanie konsumentów austriackich i polskich do standardów niemieckich.
Rozmowa wstępna
W rozmowie wstępnej oraz podczas luźnych konwersacji dobrze jest wspomnieć o uroku krajobrazów Austrii oraz zwrócić uwagę na troskę mieszkańców o ochronę środowiska naturalnego. Znajomość kultury i historii Austrii pomoże utrzymać przyjazną atmosferę, dlatego przed rozpoczęciem rozmów warto przypomnieć sobie kilka nazwisk znanych kompozytorów oraz tytuły ich ważniejszych utworów.
recyzja argumentowania
Austriacy są konkretni, a znane powiedzenie o austriackim gadaniu nie ma najmniejszego odniesienia do biznesu. W rozmowach często biorą udział prawnicy - wtedy szczególnie trzeba wykazać się logiką, precyzją argumentowania i znajomością przepisów. Działać należy zgodnie z planem, a nie według zasady "jakoś to będzie". Podczas rozmów trzeba być przygotowanym na szczegółowe zainteresowanie produktem, nie tylko jego walorami użytkowymi, ale również stroną techniczną - zastosowaną technologią, użytymi surowcami, możliwością utylizacji po okresie użytkowania itp.