Lafarge dostarczył beton do budowy Mostu Północnego
Firma Lafarge dostarczyła beton do budowy Mostu Północnego w Warszawie. Budulec posłużył do wybudowania wiaduktów. Od kwietnia 2010 do października 2011 roku, firma dostarczyła 18 tys. m3 betonu.
Spółka Lafarge od kwietnia 2010 roku, zaopatruje w beton drogowo-mostowy, podwykonawców realizujących budowę warszawskiego Mostu Północnego. Dotychczas firma dostarczyła 18 tys. m3 produktu.
Most Północny budowany jest z 3 rodzajów betonu. Jest to: beton klasy C30/37, z którego budowane są stropy i oczepy, beton klasy C35/45, który posłużył do budowy płyt oraz czysty cement portlandzki HSR 42,5. Ponadto, do budowy poszczególnych częsci obiektu wykorzystywane jest kruszywo łamane i domieszki napowietrzające i upłynniające konstrukcję obiektu.
By spełnić wszystkie niezbędne wymagania technologiczne betonu, specjaliści z firmy Lafarge poddali budulec licznym testom.
- Wymagania, które postawił przed nami wykonawca dotyczyły przede wszystkim wytrzymałości na ściskanie. Roboty związane ze sprężaniem betonu mogły zostać rozpoczęte dopiero w momencie, gdy ta uzyskała 100%. Aby zagwarantować optymalne wartości produktu zastosowaliśmy niestandardowe czasy badania, czyli wytrzymałość na ściskanie po 7, 10, 15 oraz 28 dniach. Z uzyskanych pomiarów wynikało, że po upływie około 17 dni od betonowania można było już zacząć sprężanie. Technologia ta polega na celowym wprowadzeniu do elementów konstrukcyjnych wewnętrznych sił, których zadaniem jest przeciwdziałanie siłom i odkształceniom związanym z obciążeniem całego obiektu. Standardowo – jak przy każdej konstrukcji mostowej – sprawdzaliśmy również odporność na mróz, wodoszczelność betonu oraz jego nasiąkliwość – wyjaśnia Tomasz Siejka z Lafarge Beton.
Most Północny - opis inwestycji
Most Północny w Warszawie budowany jest od 2009 roku. Inwestycja ma na celu poprawić komunikację dzielnicy Białołęka z lewobrzeżną częścią stolicy.
W ramach budowy powstanie trasa o trzech pasach ruchu w każdą stronę. Droga ta, będzie przystosowana głównie dla ruchu samochodowego. Most Północny zostanie wyposażony w chodniki (o dł. 8,3 km), ścieżki rowerowe (o dł. 6,1 km), a także trasę tramwajową o dł. 3800 m.
Wykonawcą inwestycji jest międzynarodowe konsorcjum firm, którego liderem jest Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua. Roboty budowlane mają zakończyć się w 2012 roku.