Metro Warszawskie: II linia metra projektowana przez firmy z całej Europy?
II linia metra coraz bliżej. Spółka Metro Warszawskie w listopadzie ubiegłego roku ogłosiła konkurs na projekt budowlany dla przedłużeń II linii. Do konkursu na opracowanie I etapu odcinka wschodniego-północnego i zachodniego wpłynęły aż 23 propozycje z całej Europy. Koszt projektu szacowany jest na ponad 34 mln złotych brutto.
Metro Warszawskie pod koniec listopada ubiegłego roku, ogłosiło konkurs na wykonanie projektu budowlanego dla I etapu budowy zachodniego odcinka metra w Warszawie.
Przedmiotem przedsięwzięcia było opracowanie koncepcji architektoniczno-budowlanej dla trzech odcinków w stronę Targówka (odcinek północno-wschodni) i trzech odcinków w kierunku Woli (odcinek zachodni).
Przeczytaj również: Warszawa: II linia metra za unijne dotacje
Spółka Metro Warszawskie otworzyła 5 stycznia nadesłane wnioski. W konkursie wzięły udział 23 firmy z całej Europy. Silną grupę potencjalnych wykonawców stanowią spółki z Polski (8 firm) lub te, które występują jako konsorcja z firmami zagranicznymi (7 firm). Pozostałe zainteresowane budową spółki to firmy z Niemiec, Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Finlandii oraz Czech. Poniewąż projekt budowlany dla trzech odcinków będzie realizowany przez dwie różne proacoownie Sąd konkursowy wybierze dwa z nadesłanych projektów.
II linia metra: projekt budowlany - opis
Pierwsza część konkursu dotyczy stacji przy ul. Strzeleckiej w rejonie Stalowej, w okolicach skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Ossowskiego w rejonie ul. Pratulińskiej z Trocką. Natomiast druga część obejmuje stacje położone pod ul. Płocką, w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską, pod ul. Górczewską. Najwięcej projektów budowlanych wpłyneło na budowę odcinka północnego.
Ten fragment podziemnej trasy chciałoby budować aż 14 firm. Natomiast projekt budowlany dla zachodniego odcinka chciałoby opracować 8 wykonawców.
II linia metra - firmy, które przystąpiły do konkursu
- Wykonawcy występujący wspólnie AECOM Sp. z o.o. (lider) 2.Biuro ITAB Sp. zo.o. 3.DHV Polska Sp. zo.o. 4.ARCHIGRAF Sp. zo.o.,
- AEPO POLSKA Sp. z o.o.(lider) 2.Acciona Ingenieria s.a.,
- AMC Andrzej M. Chołdzyński Sp. zo.o.,
- Konsorcjum firm: 1.Ayesa Polska Sp. z o.o. (Pełnomocnik konsorcjum), 2.Agua y Structuras SA. 3.Estudio Lamela S.L.P. (prowadząca działalność gospodarczą na terenie Polski poprzez Estudio Lamela S.L.P. Spółka Partnerska Oddział w Polsce),
- Konsorcjum firm: 1.Biuro Projektów Architektonicznych i Budowlanych AiB Sp. zo.o.(Lider Konsorcjum) 2.HALCROW GROUP LIMITED,
- Biuro Projektów „Metroprojekt” Sp. zo.o.,
- DB International GmbH Sp. zo.o. Oddział w Polsce,
- EGIS Poland Sp. zo.o.,
- EGIS Projects Polska,
- GRUPA 5 Architekci Sp. zo.o.,
- Konsorcjum firm: 1.IDOM Ingeniera y Consultoria SA. (pełnomocnik) 2.Ingenieria IDOM Internacional SA,
- Konsorcjum firm: 1.IDOM Ingeniera y Sistemas SA. 2.IDOM Inżynieria Architektura i Doradztwo Sp. z o.o.,
- ILF Consulting Engineers Polska Sp. zo.o.,
- Wykonawcy występujący wspólnie INGEROP Polska Sp. z o.o. 2.INGEROP Conseil et Ingenierie SA.S. 3.INGEROP T3 S.L.U.,
- KV Projekty Inżynieryjne i Architektoniczne Sp. zo.o. 2.KV Consultores de Ingenieria, proyectos y obras, S.L.,
- METROPROJEKT Praha a.s.,
- Wykonawcy występujący wspólnie Mott MacDonald Polska Sp. z o.o. (Pełnomocnik), MOTT MACDONALD LIMITED w imieniu i na rzecz którego działa w Polsce Mott MacDonald Polska Sp. zo.o. Odział w Polsce,
- Konsorcjum firm: 1.Poyry Infra Sp. zo.o. (kider konsorcjum) 2.Poyry Infra GmbH, 3.Poyry Finland Oy,
- Konsorcjum firm: 1.Schuessier – Plan Inżynierzy Sp. zo.o. 2.Schüßler – Plan Ingenieurgesellschaft mbH,
- Sener Ingenieria y Sistemas SA.
- SYSTRA SA.
- SENER Sp. z o.o.,
- Wykonawcy występujący wspólnie: 1.WXCA Sp. z o.o. 2.POL-CON Consulting Sp. z o.o.
Szacowany maksymalny koszt budowy na podstawie pracy konkursowej, to: - dla odcinka zachodniego: 19 mln 850 tys. złotych brutto, natomiast dla odcinka wschodniego-północnego: 14 mln 850 tys. złotych brutto.