Metro Warszawskie: II linia metra projektowana przez firmy z całej Europy?

2012-01-11 13:36
metro
Autor: brak danych

II linia metra coraz bliżej. Spółka Metro Warszawskie w listopadzie ubiegłego roku ogłosiła konkurs na projekt budowlany dla przedłużeń II linii. Do konkursu na opracowanie I etapu odcinka wschodniego-północnego i zachodniego wpłynęły aż 23 propozycje z całej Europy. Koszt projektu szacowany jest na ponad 34 mln złotych brutto.

Metro Warszawskie pod koniec listopada ubiegłego roku, ogłosiło konkurs na wykonanie projektu budowlanego dla I etapu budowy zachodniego odcinka metra w Warszawie.

Przedmiotem przedsięwzięcia było opracowanie koncepcji architektoniczno-budowlanej dla trzech odcinków w stronę Targówka (odcinek północno-wschodni) i trzech odcinków w kierunku Woli (odcinek zachodni).

Przeczytaj również: Warszawa: II linia metra za unijne dotacje

Spółka Metro Warszawskie otworzyła 5 stycznia nadesłane wnioski. W konkursie wzięły udział 23 firmy z całej Europy. Silną grupę potencjalnych wykonawców stanowią spółki z Polski (8 firm) lub te, które występują jako konsorcja z firmami zagranicznymi (7 firm). Pozostałe zainteresowane budową spółki to firmy z Niemiec, Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Finlandii oraz Czech. Poniewąż projekt budowlany dla trzech odcinków będzie realizowany przez dwie różne proacoownie Sąd konkursowy wybierze dwa z nadesłanych projektów.

II linia metra: projekt budowlany - opis

Pierwsza część konkursu dotyczy stacji przy ul. Strzeleckiej w rejonie Stalowej, w okolicach skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Ossowskiego w rejonie ul. Pratulińskiej z Trocką. Natomiast druga część obejmuje stacje położone pod ul. Płocką, w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską, pod ul. Górczewską. Najwięcej projektów budowlanych wpłyneło na budowę odcinka północnego.
Ten fragment podziemnej trasy chciałoby budować aż 14 firm. Natomiast projekt budowlany dla zachodniego odcinka chciałoby opracować 8 wykonawców.

II linia metra - mapa trzech odcinków (zachodniego i północno-wschodniego)
Autor: METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o. II linia metra - mapa trzech odcinków

II linia metra - firmy, które przystąpiły do konkursu

  1. Wykonawcy występujący wspólnie AECOM Sp. z o.o. (lider) 2.Biuro ITAB Sp. zo.o. 3.DHV Polska Sp. zo.o. 4.ARCHIGRAF Sp. zo.o.,
  2. AEPO POLSKA Sp. z o.o.(lider) 2.Acciona Ingenieria s.a.,
  3. AMC Andrzej M. Chołdzyński Sp. zo.o.,
  4. Konsorcjum firm: 1.Ayesa Polska Sp. z o.o. (Pełnomocnik konsorcjum), 2.Agua y Structuras SA. 3.Estudio Lamela S.L.P. (prowadząca działalność gospodarczą na terenie Polski poprzez Estudio Lamela S.L.P. Spółka Partnerska Oddział w Polsce),
  5. Konsorcjum firm: 1.Biuro Projektów Architektonicznych i Budowlanych AiB Sp. zo.o.(Lider Konsorcjum) 2.HALCROW GROUP LIMITED,
  6. Biuro Projektów „Metroprojekt” Sp. zo.o.,
  7. DB International GmbH Sp. zo.o. Oddział w Polsce,
  8. EGIS Poland Sp. zo.o.,
  9. EGIS Projects Polska,
  10.  GRUPA 5 Architekci Sp. zo.o.,
  11.  Konsorcjum firm: 1.IDOM Ingeniera y Consultoria SA. (pełnomocnik) 2.Ingenieria IDOM Internacional SA,
  12.  Konsorcjum firm: 1.IDOM Ingeniera y Sistemas SA. 2.IDOM Inżynieria Architektura i Doradztwo Sp. z o.o., 
  13.   ILF Consulting Engineers Polska Sp. zo.o.,
  14.   Wykonawcy występujący wspólnie INGEROP Polska Sp. z o.o. 2.INGEROP Conseil et Ingenierie SA.S. 3.INGEROP T3 S.L.U.,
  15.   KV Projekty Inżynieryjne i Architektoniczne Sp. zo.o. 2.KV Consultores de Ingenieria, proyectos y obras, S.L.,
  16.   METROPROJEKT Praha a.s.,
  17.  Wykonawcy występujący wspólnie Mott MacDonald Polska Sp. z o.o. (Pełnomocnik), MOTT MACDONALD LIMITED w imieniu i na rzecz którego działa w Polsce   Mott MacDonald Polska Sp. zo.o. Odział w Polsce,
  18.  Konsorcjum firm: 1.Poyry Infra Sp. zo.o. (kider konsorcjum) 2.Poyry Infra GmbH, 3.Poyry Finland Oy,
  19.  Konsorcjum firm: 1.Schuessier – Plan Inżynierzy Sp. zo.o. 2.Schüßler – Plan Ingenieurgesellschaft mbH,
  20.  Sener Ingenieria y Sistemas SA.
  21.  SYSTRA SA.
  22.   SENER Sp. z o.o.,
  23.  Wykonawcy występujący wspólnie: 1.WXCA Sp. z o.o. 2.POL-CON Consulting Sp. z o.o.

Szacowany maksymalny koszt budowy na podstawie pracy konkursowej, to: - dla odcinka zachodniego: 19 mln 850 tys. złotych brutto, natomiast dla odcinka wschodniego-północnego: 14 mln 850 tys. złotych brutto.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany