Nowa marka na rynku kostki brukowej
BUDMA to jedyne w swoim rodzaju wydarzenie, przyciągające tysiące osób związanych z branżą budowlaną. Właśnie podczas targów firma Polbet B-Complex S.A. oficjalnie wprowadziła markę produktową POLBRUK. Objętą nią został cały asortyment kostki brukowej produkowanej przez wszystkie zakłady należące obecnie do spółki. W lutym firma planuje zmienić nazwę na POLBRUK S.A.
Spółka rozpoczęła działalność w 1992 roku. Należy do grupy Ożarów, która w Polsce reprezentuje irlandzką grupę Cement Roadstone Holding plc (CRH). I to właśnie wsparcie ze strony CRH, jednego z największych producentów i dystrybutorów materiałów budowlanych na świecie, umożliwiło firmie dynamiczny rozwój i poszerzenie zasięgu działania. Przez lata zmieniały się nazwy firmy, początkowo B-Complex, później Polbet B-Complex do planowanej POLBRUK S.A. Ale zmieniała się również liczba posiadanych przez firmę zakładów produkcyjnych: stopniowo lista fabryk powiększała się o zakłady w Koszalinie, w Bydgoszczy, Brodnicy, Piechcienie i Olsztynie, w latach następnych w Łodzi, Pruszkowie, Kielcach, Głogowie, Prószkowie, Legnicy oraz w Warszawie, Lublinie i Gdańsku. Dynamiczny rozwój nie pozostał niedostrzeżony. Firma została doceniona przez niezależnych ekspertów i czterokrotnie znalazła się w klubie prężnie rozwijających się firm - czyli Gazel Biznesu. Co dalej? W najbliższym czasie już pod nową marką spółka chce kupić kolejne zakłady, rozbudować sieć dystrybucji oraz wprowadzić nowe produkty, szczególnie z grupy szlachetnej kostki brukowej. W związku z tym już wkrótce możemy się spodziewać licznych działań promocyjno-reklamowych, skierowanych zarówno do klientów indywidualnych jak i partnerów biznesowych.
Obecnie w przedsiębiorstwie pracuje ponad 400 osób w 13 zakładach (21 linii produkcyjnych), których łączne możliwości produkcyjne sięgają 10 mln mkw. wyrobów drogowych rocznie. Kostka dostępna jest w kilkuset hurtowniach i składach budowlanych.