"Nowy sposób mówienia o oszczędzaniu energii..."

2007-09-08 18:43
Dom Rockwool
Autor: brak danych

Rozpoczyna się kolejna odsłona kampanii "Szóste paliwo", zainicjowanej przez firmę Rockwool Polska. Organizatorzy akcji mają na celu zwrócenie uwagi na korzyści i znaczenie oszczędzania energii, zwłaszcza tam, gdzie zużywa się jej najwięcej, czyli w budynkach.

Pojęcie "Szóstego paliwa" to nowy sposób mówienia o oszczędzaniu energii. Organizatorzy kampanii chcą zwrócić uwagę na fakt, że podnoszenie standardów energooszczędności w budynkach pozwala na zmniejszenie zużycia energii otrzymywanej zarówno z surowców tradycyjnych: węgla, ropy naftowej, gazu ziemnego oraz energii jądrowej, jak i źródeł odnawialnych. Dzięki temu oszczędzanie może być mądrą alternatywą dla zwiększania wydobycia surowców energetycznych i produkowania wciąż większej ilości energii. W odróżnieniu od energii z paliw kopalnych, energia z "Szóstego paliwa" jest czysta, tańsza od źródeł odnawialnych i w każdym przypadku łatwo dostępna. Punktem wyjścia do działań w ramach kampanii "Szóste paliwo", jest badanie opinii społecznej -
"Polacy o oszczędzaniu energii" (przeprowadzone przez TNS OBOP na reprezentatywnej 1005-osobowej grupie w wieku 15 lat i więcej). Jego wyniki potwierdziły, że wciąż jest wielka potrzeba edukacji w dziedzinie energooszczędności. Raport zostanie publicznie zaprezentowany, a jego wyniki zostaną odniesione do innych krajów UE. Specjaliści z Rockwoola, wspierani przez ekspertów Krajowej Agencji Poszanowania Energii (KAPE), skomentują także ekonomiczne i prawne konsekwencje obecnego stanu i wskażą, jakie możliwości niesie oszczędzanie i poprawa efektywności energetycznej.

- Firma Rockwool na całym świecie angażuje się w rozpowszechnianie wiedzy na temat korzyści płynących z racjonalnego użytkowania energii. Istnieje duża różnica pomiędzy wiedzą Polaków na temat oszczędzania energii w budynkach, a rzetelnymi danymi, prezentującymi stan faktyczny. Utwierdziło nas to w przekonaniu, jak bardzo potrzebne są tego typu akcje i jak wiele jest jeszcze do zrobienia na polu budowania świadomości społeczeństwa. "Szóste paliwo" to szansa na lepszą i bezpieczniejszą przyszłość. Lepszą, bo poprawiając energooszczędność budynków, nie dość że zmniejszamy koszty ogrzewania, to równocześnie poprawiamy komfort mieszkania i życia. Bezpieczniejszą, bo racjonalnie wykorzystując dostępne zasoby energii, zmniejszamy zapotrzebowanie na energię i uniezależniamy się od importu paliw - mówi Jacek Kieszkowski, dyrektor marketingu Rockwool Polska
Raport i cała kampania zbiegają się w czasie z planowanym wprowadzeniem w życie dyrektyw unijnych z zakresu oszczędzania energii. Wprowadzenie wytycznych w zakresie wydajności energetycznej budynków pokazuje solidarność wszystkich krajów Unii Europejskiej w zakresie racjonalizacji zużycia energii i jej mądrym oszczędzaniu. - Zapowiadane wejście w życie dyrektywy Unii Europejskiej, obligujące właścicieli budynków do posiadania tzw. świadectw energetycznych, niedługo stanie się faktem. Jednocześnie okazuje się, że Polacy zbyt mało wiedzą o takich regulacjach i są do nich nieprzygotowani. Jako patron merytoryczny kampanii chcemy pomóc Polakom w otrzymaniu jak największej ilości informacji na temat "Szóstego paliwa" - dodaje Urszula Ajersz z Krajowej Agencji Poszanowania Energii.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany