Obwodnica Pabianic: budowa wiaduktów. Zobacz zdjęcia
W Bydgoszczy montowane są konstrukcje wiaduktów na budowanej obwodnicy Pabianic. Obwodnica jest pierwszym fragmentem trasy S14 na terenie miasta. Zobacz, jak wygląda budowa wiaduktów w ramach inwestycji.
Autor: Firma Gotowski
Konstrukcje wiaduktu - montaż
Firma Gotowski, będąca jednym z podwykonawców budowy obwodnicy Pabianic, dostarcza konstrukcje pod budowę dwóch wiaduktów w ramach inwestycji. Konstrukcje dostarczane są w częściach, ze względu na duże gabaryty.
Przeczytaj również: Warszawa: biurowiec Zebra Tower uzyskał certyfikat LEED Gold
Obwodnica Pabianic z dwoma wiaduktami
Konstrukcje wiaduktów na budowanej obwodnicy Pabianic, będą pierwszym odcinkiemj trasy S14, który budowany jest na terenie Budgoszczy. Aktualnie konstrukcje wiaduktów są przewożone na plac budowy, gdzie są scalane.
W ramach inwestycji zostaną wybudowane dwa wiadukty. Pierwszy z nich (WD-8) umożliwi przejazd nad obwodnicą w ciągu drogi krajowej nr 71 9 ul. (Lutomierska) z centrum Pabianic w kierunku Konstantynowa Łódzkiego. Konstrukcja wiaduktu będzie jednocześnie elementem węzła Pabianice i umożliwi zjazd z drogi ekspresowej do miasta. Wiadukt o szerokości 11,5 metra będzie miał konstrukcję łukową. Obiekt oprócz jezdni zostanie wyposażony w 1,5 metrowy chodnik. Przęsło wiaduktu będzie miało 65 metrów.
Jak będą budowane konstrukcje?
- Żelbetowa płyta ustroju nośnego podwieszona zostanie do stalowych łuków za pomocą want. W Bydgoszczy powstała także konstrukcja sąsiedniego wiaduktu (WD-7), który zostanie zmontowany na lokalnej drodze Petrykozy-Szynkielew. Ten obiekt, ma podobną konstrukcję. Będzie też nieco dłuży – liczy 80 metrów długości.
Konstrukcje docierają z Bydgoszczy do Pabianic ze względu na duże gabaryty w częściach. Są one scalane już na placu budowy. Nasza firma będzie też odpowiedzialna za ich zabezpieczenie antykorozyjne. - wyjaśnił Paweł Pietraszak, dyrektor produkcji ds. technicznych, firma Gotowski.
Obwodnica Pabianic
Obwodnica Pabianic przebiega wzdłuż granicy administracyjnej Łodzi i gminy Ksawerów. Dalej od planowanego w przyszłości węzła Lublinek biegnie po północno-zachodniej stronie miasta Pabianice, do węzła Dobroń, gdzie połączy się z istniejącą drogą krajową nr 14. Na odcinku Lublinek - obwodnica została zaplanowana jako droga ekspresowa S 14.
- Inwestor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
- Wykonawca: Konsorcjum w składzie: Herman Kirchner Polska -Lider,
Herman Kirchner Bauuntenehmung GmbH - partner,
Strabag Sp. z o.o. - partner,
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - partner, - Podwykonawca kwalifikowany: - Firma „Gotowski” BKiP Sp. z o.o.