Po Mostostalu - Chińczycy
Po kwietniowym wyborze przez władze stolicy najkorzystniejszej oferty w przetargu na budowę II linii warszawskiego metra - razem z majem przyszły protesty. Po Mostostalu, kolejny sprzeciw zgłosiło konsorcjum, którego liderem jest China Overseas Engineering Group Co. Ltd z Pekinu.
Zwycięskiemu włosko-turecko-polskiemu konsorcjum (Astaldi SpA. z Rzymu, GULERMAK Agir Sanayi Insaat e Taahhut AS z Ankary oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego) - Mostostal Warszawa zarzuca m.in. niedoszacowanie oferty i brak doświadczenia na warszawskim rynku. Walkę o II linię metra zaostrza teraz China Overseas Engineering Group Co. Ltd. Do zarzutów formalnych przedstawionych przez polsko-hiszpańsko-niemieckiego konkurenta dorzuca: brak udokumentowania doświadczenia i odpowiednio skonstruowanego harmonogramu prac, a w przetłumaczonej ofercie brak poświadczenia, że jest zgodna z oryginałem.
Komisja Metra Warszawskiego będzie teraz analizować zasadność protestów obu konsorcjów, których oferty cenowe były najbardziej zbliżone do oferty zwycięscy tego najważniejszego (zwłaszcza z punktu widzenia mieszkańców) w Warszawie przetargu. Przypomnijmy: firmy zgromadzone wokół Astaldi Sp.A. za budowę II linii metra chcą od miasta 4 117 500 000 zł brutto, Mostostal Warszawa SA, jako lider zaproponował 4 974 999 999 zł brutto, a Chińczycy: 4 498 000 000 zł brutto.
Przetarg został ogłoszony 15 października 2008 roku. Do walki o kontrakt stanęło 5 międzynarodowych konsorcjów.