Próba obciążeniowa estakady

2007-12-21 8:51

Nowa estakada wschodnia Wisłostrady została poddana próbom obciążeniowym w czwartek, 15 listopada 2007 r. Badania zostały przeprowadzone przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów (filia Kielce). Próba polegała na obciążeniu trzech przęseł wiaduktu - długości 21 m każdy - dziewięcioma samochodami ciężarowymi o jednostkowym ciężarze 26 ton (łącznie 234 tony).

Prace przy estakadzie na Wisłostradzie rozpoczęły się w nocy z 6 na 7 marca 2007 r. Samochody jadące z Warszawy w kierunku Łomianek zostały skierowane na estakadę zachodnią, jednak z jednoczesnym ograniczeniem - zakaz ruchu dla pojazdów o wadze powyżej 3,5 tony. W ramach całego projektu Skanska ma wykonać rozbiórkę istniejącej konstrukcji a następnie zbudować nowe estakady o długości 814 metrów bieżących - zarówno zachodniej, jak i wschodniej części. Projekt obejmie również remont oświetlenia estakad, wykonanie odwodnienia, a także opracowanie i uzgodnienie projektu czasowej organizacji ruchu.

Nowa estakada wschodnia Wisłostrady została poddana próbom obciążeniowym we wtorek, 14 listopada 2007 r. Badania zostały przeprowadzone przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów (filia Kielce). Próba polegała na obciążeniu trzech przęseł wiaduktu - długości 21 m każdy - dziewięcioma samochodami ciężarowymi o jednostkowym ciężarze 26 ton (łącznie 234 tony). Estakada test przeszła pomyślnie i oddanie estakady wschodniej do użytku planowane jest na 30 listopada 2007 r. Niezwłocznie po przełożeniu ruchu na estakadę wschodnią rozpoczną się roboty rozbiórkowe i odbudowa estakady zachodniej. Umowny termin realizacji projektu o wartości 107 mln zł brutto wyznaczono na 15 stycznia 2009 r.

Estakady zaprojektowano na klasę obciążenia A (przejazd pojazdów o wadze do 50 ton, pojazdy o wadze większej muszą przejeżdżać w sposób kontrolowany).

Główne wymiary estakad po przebudowie:

  • długość: Estakada Wschodnia - 819,63 m, Estakada Zachodnia - 814,26 m
  • szerokość całkowita każdej estakady - 13,90 m, jezdni 11,50 m
  • powierzchnia obydwu estakad - 22711 m2
  • do przebudowy obydwu estakad potrzebne będzie 4000 ton stali konstrukcyjnej, 2000 ton stali zbrojeniowej, 10 000 m3 betonu.

Konstrukcję stalową dźwigarów nośnych wykonano z dźwigarów gorącowalcowanych o przekroju dwuteowym wys. 1000 mm, wyprodukowanych w hucie Arcelora - Mittala w Luksemburgu. Jest to trzecie/lub czwarte rozwiązanie tego typu w Polsce, ale pierwsze, gdzie nie stosowano poprzecznic przęsłowych.
Wykonawcą prac jest Skanska SA Oddział Budownictwa Drogowo-Mostowego w Warszawie.

 

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany