Przetarg (I etap) na budowę Trasy Słowackiego w Gdańsku: chętnych nie brakuje
64 wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargu wpłynęły od firm i konsorcjów, które chcą budować w Trasę Słowackiego. Budowa trasy składającej się z czterech zadań, z których jedno związane jest z budową Tunelu pod Martwą Wisłą zapewni powiązanie Portu Morskiego i Portu Lotniczego z układem dróg krajowych, jest więc przedsięwzięciem o niebagatelnym znaczeniu nie tylko dla samego miasta, ale i całej Aglomeracji Gdańskiej.
Realizacja tego przedsięwzięcia stanowi spełnienie wieloletnich postulatów i oczekiwań mieszkańców Gdańska, połączy górny taras miasta z dolnym, usprawniając powiązania komunikacyjne Obwodnicy Trójmiejskiej z Wrzeszczem, Oliwą, Zaspą, Przymorzem, Brzeźnem i Nowym Portem. Budowa Tunelu pod Martwą Wisłą, który będzie niezwykle istotnym nowym połączeniem dla funkcjonowania podstawowego układu komunikacyjnego Gdańska, umożliwi wyjazd w kierunku Warszawy z wielu dzielnic Gdańska z ominięciem Śródmieścia.
Trasa Słowackiego podzielona została na 4 zadania – każde z nich to osobny przetarg i tak:
- Zadanie I od ul. Spadochroniarz do ul. Budowlanych: złożono 17 wniosków:
1.Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o.
2.Konsorcjum: Mota-Engil Central Europe S.A.(lider); Mota-Engil, Engenharia e Construcao, S.A
3. NDI SA
4. Skanska S.A
5. Konsorcjum: EUROVIA Polska S.A.; EUROVIA CS (Czechy); EUROVIA Verkehrsbau Union GmbH (Niemcy)
6. Konsorcjum: Alpine Bau GmbH (Austria); Korporacja Budowlana DORACO Sp. z o.o.
7. Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A.; Acciona Infraestructures S.A. (Hiszpania)
8. MAX BOGL Polska Sp. z o.o.;
9. WAKOZ Sp. z o.o.;
10. Konsorcjum: Hydrobudowa Polska S.A.; PBG S.A.; Aprivia S.A.; Obrascon Huarte Lain S.A. (Hiszpania)
11. Strabag Sp. z o.o;
12. WPRD GRAVEL Sp. z o.o;
13. Konsorcjum: Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A.; Erbud S.A.; Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty Łódź S.A.;
14. J & P – AVAX S.A. (Grecja)
15. Budimex S.A.;
16. Konsorcjum: Bilfinger Berger S.A.; B&W Usługi Ogólnobudowlane Elżbieta Dzidkowska;
17.Konsorcjum: POL-DRÓG PIŁA Sp. z o.o. ; POL-DRÓG Gdańsk Sp. z o.o.; POL-DRÓG Człuchów Sp. z o.o. - Zadanie II – odcinek od ul. Potokowej do Al. Rzeczypospolitej; złożono 17 wniosków
1. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. (lider); Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o.;
2. Konsorcjum: Mota-Engil Central Europe S.A.; Mota-Engil, Engenharia e Construcao, S.A.
3. NDI SA;
4. Skanska S.A.;
5. Konsorcjum: EUROVIA POLSKA S.A.; EUROVIA CS (Czechy); EUROVIA Verkehrsbau Union GmbH (Niemcy); WARBUD S.A.
6. Konsorcjum: Erbud S.A.; Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A.; Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty Łódź S.A.;
7. Konsorcjum: Alpine Bau GmbH (Austria); Korporacja Budowlana DORACO Sp. z o.o.;
8. Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A.; Acciona Infraestructures S.A. (Hiszpania)
9. Konsorcjum: Bilfinger Berger S.A.; B&W Usługi Ogólnobudowlane Elżbieta Dzidkowska;
10. Budimex S.A.;
11.J & P – AVAX S.A. (Grecja)
12. Konsorcjum: SHANGHAI URBAN CONSTRUCTION GROUP CORPORATION (Chińska Republika Ludowa); Most Sp. z o.o.;
13. Strabag Sp. z o.o;
14. Konsorcjum: Hydrobudowa Polska S.A.; PBG S.A.; Aprivia S.A.; Obrascon Huarte Lain S.A. (Hiszpania)
15. WAKOZ Sp. z o.o.;
16. MAX BOGL POLSKA Sp. z o.o.;
17. Konsorcjum: POL-DRÓG PIŁA Sp. z o.o.; POL-DRÓG Gdańsk Sp. z o.o.; POL-DRÓG Człuchów Sp. z o.o.; WPRD GRAVEL Sp. z o.o; - Zadanie III – odcinek od al. Gen. J. Hallera – Węzeł Marynarki Polskiej; złożono 17 wniosków
1. Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o.;
2. Konsorcjum: Mota-Engil Central Europe S.A.; Mota-Engil, Engenharia e Construcao, S.A. ( Portugalia),
3. NDI SA;
4. Skanska S.A;
5. Konsorcjum: EUROVIA POLSKA S.A.; EUROVIA CS (Czechy); EUROVIA Verkehrsbau Union GmbH (Niemcy); WARBUD S.A.; HOCHTIEF Polska Sp. z o.o.; INTERCOR Sp. z o.o.;
6. Konsorcjum: Alpine Bau GmbH (Austria); Korporacja Budowlana DORACO Sp. z o.o.;
7. Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A.; Acciona Infraestructures S.A. (Hiszpania)
8. Konsorcjum: Bilfinger Berger S.A.; B&W Usługi Ogólnobudowlane Elżbieta Dzidkowska;
9. Budimex S.A.;
10. J & P – AVAX S.A. (Grecja)
11. Konsorcjum: SHANGHAI URBAN CONSTRUCTION GROUP CORPORATION (Chińska Republika Ludowa); Most Sp. z o.o.;
12. Konsorcjum: Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A.; Erbud S.A.; Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty Łódź S.A.;
13.Strabag Sp. z o.o;
14. Konsorcjum: Hydrobudowa Polska S.A.; PBG S.A.; Aprivia S.A.; Obrascon Huarte Lain S.A. (Hiszpania)
15. WAKOZ Sp. z o.o.;
16. MAX BOGL POLSKA Sp. z o.o.;
17. Konsorcjum: POL-DRÓG PIŁA Sp. z o.o.; POL-DRÓG Gdańsk Sp. z o.o.; POL-DRÓG Człuchów Sp. z o.o.; WPRD GRAVEL Sp. z o.o; - Zadanie IV – odcinek od Węzła Marynarki Polskiej do Węzła Ku Ujściu; złożono 13 wniosków
1. Konsorcjum: Warbud S.A.;VINCI Construction Grands Projets SAS (Francja); EUROVIA Polska S.A.;
2. Konsorcjum: FCC Construction S.A.(Hiszpania); Alpine Bau GmbH (Austria); Alpine BeMo Tunnelling GmbH (Austria); Korporacja Budowlana DORACO Sp. z o.o.; WAKOZ Sp. z o.o.;
3. J & P – AVAX S.A. (Grecja)
4. Konsorcjum: Erbud S.A.; Marti Contractors Ltd. (Szwajcaria); Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty Łódź S.A.;
5. Konsorcjum: Bilfinger Berger Budownictwo S.A.; Bilfinger Berger Ingenieurbau GmbH (Niemcy)
6. Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A.; Acciona Infraestructures S.A. (Hiszpania)
7. Konsorcjum: Strabag Sp. z o.o; Strabag AG
8. Konsorcjum: Budimex S.A.; FERROVIAL AGROMAN S.A. (Hiszpania)
9. Konsorcjum: SHANGHAI URBAN CONSTRUCTION GROUP CORPORATION (Chińska Republika Ludowa)
10. Konsorcjum: HOCHTIEF Polska S.A.; HOCHTIEF Construction AG (Niemcy)
11. Konsorcjum: Hydrobudowa Polska S.A.; PBG S.A.; Aprivia S.A.; Obrascon Huarte Lain S.A. (Hiszpania); Przedsiębiorstwo Robót Górniczych; Metro Sp. z o.o.;
12. MAX BOGL Polska Sp. z o.o.;
13. Porr Technobau und Umwelt AG (Austria)
W I etapie przetargu tzw. prekwalifikacji firmy zgłaszają się do spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne EURO 2012 przedstawiając m.in. swoje zabezpieczenia finansowe i legitymując się odpowiednim doświadczeniem w przeprowadzeniu tych inwestycji. Kolejny etap przetargu następuje już po przekazaniu dokumentacji szczegółowej wtedy firmy deklarują kwotę za jaką inwestycję wykonają i czas w jakim to zrobią. W 90 % decyduje cena, w 10 % czas wykonania.