Remont mostu w Kazuniu. Roboty wykona Skanska
Skanska przeprowadzi remont historycznego mostu przez Wisłę w Kazuniu na Mazowszu. Obiekt, który był elementem strategicznym dla twierdzy Modlin, obecnie jest jednym z najciekawszych w okolicy Puszczy Kampinoskiej. Roboty budowlane o wartości ponad 6 mln złotych, zleca GDDKiA.
Skanska podpisała z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) umowę o roboty budowlane o wartości 6,2 mln złotych.
W ramach kontraktu, Skanska przeprowadzi remont historycznego mostu przez Wisłę w Kazuniu na Mazowszu. aktualnie obiekt jest jednym z najciekawszych w rejonie Puszczy Kampinoskiej.
Przeczytaj również: Politechnika Wrocławska zaprasza studentów, wykonawców i firmy budowlane na Dni Budowlańca
Jakie roboty budowlane wykona Skanska?
Remont mostu zakłada, m.in. odnowienie zabezpieczeń antykorozyjnych konstrukcji stalowej obiektu o wysokości 3 metrów. Ponadto, wykonawca wymieni niektóre elementy oraz oczyści kamienne oblicowania podpór.
Roboty budowlane obejmą również wymianę instniejącej nawierzchni asfaltowej, chodników i wykonanie izolacji termozgrzewalnej. Remont ma poprawić trwałość i estetykę mostu. Na czas robót ruch przez most będzie odbywał sie wahadłowo, a podczas rozygrywek EURO 2012, zostanie obustronnie przywrócony. Inwestycja ma zostać zrealizowana do grudnia 2012 roku.
Most w Kazuniu
Most kratownicowy w Kazuniu, został wybudowany w 1911 roku, częściowo na terenie dawnego modlina, obecnie dzielnicy Nowego Dworu Mazowieckiego ( w ciągu drogi biegnącej z Nowego Dworu Mazowieckiego do Kazunia). Wówczas obiekt miał pół metra długości i 3 metry wysokości. Most był ważnym elementem strategicznym dla twierdzy Modlin. W 1915 roku, został wysadzony przez Rosjan, po czym był długo odbudowywany i w efekcie w 1934 roku, odzyskał dawną świetność. Most został ponownie zburzony pod koniec II wojny światowej. W 1952 roku, został odbudowany po raz drugi. Wówczas dodano pięć nowych przęseł środkowych i w takiej formie zachował się do dziś. Obecny most ma 553 metry długości i ponad 12 metrów szerokości. Konstrukcja przęseł wykonana jest ze stalowych parabolicznych kratownic typu "k" z jazdą dołem.