Skanska przebuduje wiadukty
Trwa przebudowa wiaduktów na ul. Krakowskiej w Kielcach. Generalnym wykonawcą jest Skanska SA. Prace potrwają do maja 2007 roku. Po ich zakończeniu wiadukty kolejowe awansują do klasy B obciążeń drogowych, a cały węzeł będzie mógł sprostać obciążeniu 60-tonowym taborem drogowym. Wartość brutto kontraktu wynosi ponad 13 mln zł.
Przetarg rozstrzygnięto w sierpniu br. Umowa pomiędzy inwestorem - Miejskim Zarządem Dróg w Kielcach a generalnym wykonawcą - Skanska S.A. została zawarta 13 września br.
Skanska przejęła plac budowy 14 września i już następnego dnia rozpoczęła składowanie materiałów oraz przygotowanie zaplecza produkcyjnego.
- Jako pierwsza remontowana będzie prawa, południowa jezdnia wiaduktu, prowadząca od Krakowa.
Szczególną ostrożność będziemy musieli zachować podczas prowadzenia przebudowy w pobliżu linii kolejowej Warszawa-Kraków, na której przez cały czas będzie się odbywać ruch pociągów - powiedział Andrzej Polit, kierownik budowy.
Wiadukt przed remontem
Przebudowa wiaduktów w węźle drogowym w ciągu ul. Krakowskiej w Kielcach obejmuje:
- wiadukt nr 1 - jezdnia północna i południowa,
- wiadukty nr 2 i 3,
- wykonanie kanalizacji deszczowej, oświetlenia ulic i obiektów,
- odtworzenie zieleni i urządzenia bezpieczeństwa ruchu.
Zakres prac:
- Rozbiórka elementów żelbetowych, drogowych, wyposażenia wiaduktów.
- Po rozbiórce płyt ustroju nośnego łącznie z wyposażeniem wszystkie przęsła sukcesywnie zostaną podniesione na rusztowaniach; w tym czasie Skanska dokona rozbiórki i ponownie wykona 34 oczepy podpór, wymieni 407 łożysk stalowych na elastomerowe i wzmocni przęsła stalowe. Potem wszystkie przęsła zostaną sukcesywnie opuszczone i posadowione na nowych oczepach. Następnie Skanska wykona nową płytę żelbetową ustroju nośnego wraz z kompletnym wyposażeniem.
Długość wiaduktów:
- wiadukt nr 1 północny. - 203,38 m, obiekt dziesięcioprzęsłowy z przęsłem stalowym nad torami PKP o długości 37 m;
- wiadukt nr 1 południowy - 203,38 m, obiekt dziesięcioprzęsłowy z przęsłem stalowym nad torami PKP o długości 37 m;
- wiadukt nr 2 - 94,75 m, obiekt pięcioprzęsłowy;
- wiadukt nr 3 - 91,00 m, obiekt pięcioprzęsłowy.
Foto: Skanska SA