Szybciej z Gdańska do Warszawy
Wartość kontraktu według umowy wynosi 1,126 mld zł. Budowa prawie 18-kilometrowej drogi ekspresowej S7 Obwodnicy Południowej Gdańska na odcinku: Gdańsk–Koszwały odciąży śródmieście Gdańska z ruchu tranzytowego oraz umożliwi szybkie przemieszczanie się w kierunku Warszawy i w stronę Półwyspu Helskiego.
Trasa zrewolucjonizuje system komunikacyjny w Gdańsku i okolicach. Poprawę obsługi komunikacyjnej terenów aglomeracji odczują nie tylko kierowcy, ale także mieszkańcy miasta. Według prognoz ruchu nowa droga spowoduje, że ze śródmieścia Gdańska zniknie 12-14 tys. pojazdów na dobę, w tym najbardziej uciążliwy ruch ciężarowy.
Umowę podpisał Franciszek Rogowicz, dyrektor gdańskiego Oddziału GDDKiA, jego zastępca ds. finansowych Ryszard Wasiołek oraz ze strony konsorcjum firm wykonawczych: Piotr Kledzik, prezes Bilfinger Berger Budownictwo SA i Marcin Lewandowski, członek zarządu.
– Wykonawca wejdzie na plac budowy 15 października br. – zapewnia Franciszek Rogowicz. – Zamierzamy zakończyć tę inwestycję do 15 maja 2012 r., by na EURO 2012 była gotowa.
Planowo projekt ma być współfinansowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakres prac obejmuje powstanie dwujezdniowej drogi wyposażonej w dwa pasy ruchu (w każdym kierunku) i pas awaryjny oraz pięć węzłów: Południowy (S6 i dw 222), Lipce (dk 1), Olszynka (Trasa Sucharskiego), Przejazdowo (dk 7 i dw 226) oraz Koszwały (dk 7). Wykonawca wybuduje również 10 wiaduktów, most przez Motławę oraz prawie 3-kilometrową estakadę.
Nadzorem nad inwestycją zajmie się konsorcjum firm: ZBM Inwestor Zastępczy Sp. z o.o. i ECM Group Polska Sp. o.o. (koszt 6,940 mln zł).