W styczniu poznamy królową marek budowlanych
4400 ankiet zostanie wysłanych do dystrybutorów materiałów budowlanych, aby wyłonić laureatów rankingu Marek Budowlanych 2006. Wyniki zostaną ogłoszone podczas finałowej gali 25 stycznia 2007 roku, podczas Międzynarodowych Targów Budowlanych BUDMA 2007. Badanie prowadzi ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku.
Ranking stanowi podsumowanie efektów działań za dany rok, ponieważ sporządzany jest na podstawie badań marketingowych, czyli opinii i odczuć uczestników rynku budowlanego - w tym wypadku dystrybutorów.
Dlaczego akurat dystrybutorzy?
Na podstawie wcześniejszych analiz prowadzonych przez ASM grupa ta okazała się głównym źródłem informacji o materiałach budowlanych. Jej opinie czy zalecenia posiadają istotny wpływ na efekt procesu decyzyjnego, zarówno inwestorów indywidualnych, jak i instytucjonalnych.
Podobnie jak w poprzednich dwóch edycjach, również w tej, uhonorowane zostaną te marki, które przez ankietowanych zostaną wskazane jako: popularne na rynku, uznawane za wysoką jakość, atrakcyjne pod względem ceny, najbardziej dostępne na rynku oraz najczęściej wybierane przez klientów w 2006 roku.
W zeszłorocznej edycji rankingu największe triumfy święciła marka ATLAS, która otrzymała tytuł aż w 6 kategoriach rankingowych i tytuł Budowlanej Marki Roku 2005 ogólnie dla całej branży budowlanej. Tytułami Budowlanej Marki Roku w poszczególnych kategoriach uhonorowani zostali także producenci:
- cement - Lafarge Cement
- materiały wznoszeniowe - Wienerberger
- elementy elewacyjne - Wienerberger
- pokrycia dachowe - Röben
- systemy rynnowe - Marley
- okna dachowe - Fakro
- materiały termoizolacyjne - Rockwool
- systemy ociepleń budynków - Atlas
- kleje i fugi - Atlas
- tynki dekoracyjne - Atlas
- masy i gładzie szpachlowe - Atlas
- gotowe zaprawy murarskie i tynkarskie - Atlas
- posadzki samopoziomujące - Atlas
- silikony i pianki - Soudal
- farby - Polifarb Cieszyn-Wrocław
- lakiery - Polifarb Cieszyn-Wrocław
- impregnaty do drewna - Polifarb Cieszyn-Wrocław
- okna - Stolarka Wołomin
- drzwi - Porta KMI
- płytki ceramiczne - Opoczno
- podłogi (drewniane i laminowane) - Kronopol
- płyty gk - Knauf
Jak wypadnie tegoroczne podsumowanie? Co w tym roku zadecyduje o sukcesie marek?
25 stycznia dowiemy się także, która firma otrzyma tytuł Dystrybutora Roku. Jest to już szósta edycja rankingu, przeprowadzanego przez ASM. W ubiegłym roku zwyciężyły CASTORAMA oraz Grupa PSB - w kategoriach "market budowlany" i "sieć hurtowni budowlanych".
- Zdaliśmy sobie sprawę, że w czasach intensywnej konkurencji znaczenie marki przybiera na sile. Klienci w coraz większym stopniu traktują markę jako przewodnika w swoich decyzjach zakupowych. Rynek budowlany jest dosyć specyficznym rynkiem - podkreśla Małgorzata Walczak, Dyrektor Generalna ASM - Tu w bardzo dużym stopniu liczy się przekonanie klienta do produktu, który nie jest dobrem szybkozbywalnym, a o jego jakości będziemy mogli przekonać się dopiero po latach. Dokonując zakupu, obdarzamy więc producenta sporym kredytem zaufania.