Wniosek o dodatek do drewna 2022 - wzór. Termin tylko do 30 listopada! Jak złożyć wniosek online? Dla kogo 1000 zł na drewno?

2022-11-28 13:43
Wniosek o dodatek do drewna 2022 gov pdf wzór wniosku
Autor: Getty Images Wniosek o dodatek do drewna 2022 - w artykule wzór wniosku pdf do złożenia w urzędzie. Jak złożyć wniosek o dodatek do drewna online?

Wniosek o dodatek do drewna można złożyć tylko do 30 listopada 2022. Dodatek do drewna wynosi 1000 zł. Wniosek można złożyć online, osobiście lub wysłać pocztą. Jak złożyć wniosek do drewna online? Gdzie złożyć wniosek o dodatek na drewno? Dla kogo dopłata? Wzór wniosku pdf.

Spis treści

  1. Wzór wniosku o dodatek do drewna - pdf do pobrania
  2. Od kiedy można złożyć wniosek o dodatek do drewna?
  3. Jak wypełnić wniosek o dodatek do drewna 2022?
  4. Wniosek o dodatek na drewno - dla kogo?
  5. Deklaracja CEEB warunkiem otrzymania dodatku do drewna
  6. Gdzie złożyć wniosek o dodatek do drewna?
  7. Jak złożyć wniosek o dodatek do drewna przez internet, online?
  8. Jak dowiem się o przyznaniu dodatku na drewno?

Wzór wniosku o dodatek do drewna - pdf do pobrania

Poniżej wzór wniosku o przyznanie dodatku na drewno. Wniosek jest taki sam dla całej Polski. Wniosek o dodatek na drewno można pobrać także ze stron urzędów miast i gmin.

Pobierz aktualny wzór wniosku o dodatek do drewna

Od kiedy można złożyć wniosek o dodatek do drewna?

Składanie wniosków ruszyło 20 września 2022. Ostatnim dniem na złożenie wniosku o dodatek do drewna jest 30 listopada. Wnioski o wypłatę świadczenia złożone po 30 listopada pozostaną bez rozpoznania.

Jak wypełnić wniosek o dodatek do drewna 2022?

Wypełnienie wniosku jest bardzo proste.

  • Wpisujemy informację do kogo kierujemy wniosek. Wnioski o dodatek do drewna będą rozpatrywały gminy, więc trzeba podać, czy będzie to wójt, burmistrz lub prezydent miasta, w którym mieszkamy.
  • Podajemy imię i nazwisko, obywatelstwo, PESEL lub numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, adres zamieszkania oraz numer telefonu lub adres mailowy. Do wniosku trzeba załączyć oświadczenie, w którym należy podać dane członków gospodarstwa domowego wnioskodawcy oraz informację dotyczącą źródeł ogrzewania na paliwo stałe.
  • Następnie zaznaczamy jedno, główne źródło ogrzewania, np. kocioł na paliwo stałe, koza czy piec kaflowy. Pamiętajmy - wskazane przez nas źródło ogrzewania powinno być wcześniej wpisane do lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków. Będzie to weryfikowane przez gminę na etapie rozpatrywania wniosku.
  • Na koniec podpisujemy oświadczenie o tym, że podane w formularzu dane są prawdziwe.

Wniosek o dodatek na drewno - dla kogo?

Według ustawy wniosek o dopłatę do zakupu drewna może złożyć każde gospodarstwo domowe zamieszkujące w jednym domu, w którym głównym źródłem ogrzewania jest właśnie drewno (świadczenie w wysokości 1000 zł przysługuje jednorazowo).

Inne dodatki, które obowiązują aktualnie:

Deklaracja CEEB warunkiem otrzymania dodatku do drewna

Warunkiem otrzymania dodatku do drewna jest wpis lub zgłoszenie źródła ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Termin na złożenie deklaracji CEEB minął 30 czerwca, ale wciąż można to uzupełnić.

Gdzie złożyć wniosek o dodatek do drewna?

Wnioski o wypłatę dodatku do drewna można złożyć:

  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej: aplikacja mObywatel, Platforma ePUAP
  • osobiście w urzędzie gminy lub miasta,
  • za pośrednictwem operatora pocztowego.

W przypadku złożenia wniosku o wypłatę dodatku za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Procedura składania wniosku jest bardzo podobna jak w przypadku składania wniosku o dodatek do węgla.

Jak złożyć wniosek o dodatek do drewna przez internet, online?

Jak złożyć wniosek przez e-PUAP?

  • Należy zalogować się do portalu e-PUAP.
  • Następnie wybrać z katalogu spraw: „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”.
  • Wybrać adres odpowiedniego urzędu, rodzaj pisma.
  • Załączyć pobrany z sieci i wypełniony wniosek.
  • Podpisać go elektronicznie i wysłać.

W poniższym artykule instrukcja jak założyć profil zaufany i uzyskać podpis elektroniczny:

Jak założyć profil zaufany i zdobyć podpis elektroniczny

Jak dowiem się o przyznaniu dodatku na drewno?

Organ przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu dodatku na wskazany we wniosku adres poczty elektronicznej. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu e-mail we wniosku o wypłatę świadczenia, organ przyjmujący wniosek, informuje go o możliwości osobistego odebrania informacji o przyznaniu dodatku węglowego.

Listen to "Będziemy się mierzyć z kryzysem przez miesiące, a nawet może lata - Michał Dworczyk [SEDNO SPRAWY]" on Spreaker.
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany