Wniosek o dodatek do pelletu - pdf wzór, wniosek online! Dla kogo dofinansowanie 3000 zł? Gdzie składac wnioski na pellet?

2022-10-04 8:51
Wniosek o dodatek do pelletu aktualny
Autor: Getty Images Wniosek o dodatek do pelletu można złożyć od 21 września. W artykule do pobrania aktualny wniosek opublikowany w Dzienniku Ustaw

Wniosek o dodatek do pelletu można złożyć od 21 września, gdyż 20 września 2022 wniosek został opublikowany w Dzienniku Ustaw. O dofinansowanie będą mogły ubiegać się osoby ogrzewające domy pelletem, ale też drewnem, gazem LPG, oraz olejem opałowym. Wzór wniosku o dodatek na pellet do pobrania w artykule. Można go złożyć w urzędzie lub online. Jak wypełnić wniosek o dodatek na pellet? Jak złożyć wniosek o dodatek do pelletu online?

Spis treści

  1. Od kiedy składanie wniosków o dodatek do pelletu?
  2. Wniosek o dodatek do pelletu 2022 - wzór do pobrania
  3. Jak wypełnić wniosek o dodatek na pellet? Jakie dane potrzebne?
  4. Jakie dofinansowanie do pelletu drzewnego 2022?
  5. Gdzie złożyć wniosek o dodatek na pellet 2022?
  6. Deklaracja CEEB warunkiem złożenia wniosku o dodatek do pelletu
  7. Jak złożyć wniosek o dodatek do pelletu online, przez internet?
  8. Jak dowiem się o przyznaniu dodatku do pelletu?

Od kiedy składanie wniosków o dodatek do pelletu?

Wnioski o dodatek do pelletu można składać od 21 września!

20 września 2022 w Dzienniku Ustaw został opublikowany wzór wniosku o dodatek do ogrzewania paliwami innymi niż węgiel. Oznacza to, że od 21 września 2022 można złożyć wniosek do ogrzewania paliwami innymi niż węgiel, w tym pelletem. Poniżej wniosek do pobrania, który można wydrukować i złożyć w swoim urzędzie gminy.

Przypomnijmy, że 19 września 2022 w Dzienniku Ustaw została opublikowana ustawa o wsparciu odbiorców ciepła, przewidująca m.in. dodatki dla gospodarstw domowych używających do ogrzewania drewna, pelletu, LPG lub oleju opałowego. Ustawa weszła w życie we wtorek 20 września.

Wnioski będą przyjmowane, podobnie jak przy dodatku węglowym, do 30 listopada. Gminy mają 30 dni na rozpatrzenie wniosków i wypłatę pieniędzy. Przy dodatku węglowym ten czas został wydłużony do 60 dni.

Wniosek o dodatek do pelletu 2022 - wzór do pobrania

Aktualny wzór wniosku o dodatek do pelletu do pobrania.

Jak wypełnić wniosek o dodatek na pellet? Jakie dane potrzebne?

Wniosek o dodatek na pellet nie jest trudny do wypełnienia. Trzeba podać m.in. imię i nazwisko, numer PESEL, serię i numer dowodu osobistego, adres zamieszkania, numer rachunku bankowego

We wniosku należy też określić czy gospodarstwo domowe jest: jednoosobowe, czy wieloosobowe. W drugim przypadku trzeba podać dane osób wchodzących w skład gospodarstwa.

Ponadto we wniosku trzeba określić rodzaj wykorzystywanego źródła ciepła. Do wyboru mamy:

  • kocioł na paliwo stałe,
  • kominek,
  • koza,
  • ogrzewacz powietrza,
  • trzon kuchenny,
  • piecokuchnia,
  • kocioł gazowy zasilany skroplonym gazem LPG,
  • kocioł olejowy.

Jakie dofinansowanie do pelletu drzewnego 2022?

We wniosku trzeba zaznaczyć, że do ogrzewania wykorzystywany jest pellet. Jeżeli podane dane zgadzają się z deklaracją CEEB, składającemu wniosek przysługuje jednorazowy dodatek do pelletu drzewnego w wysokości 3000 zł.

Czytaj też:

Gdzie złożyć wniosek o dodatek na pellet 2022?

Wnioski będzie można składać w urzędzie gminy lub miasta - osobiście, za pomocą poczty oraz online przez e-PUAP. Informację o przyznaniu dodatku otrzymamy bezpośrednio w Urzędzie Gminy lub mailowo.

Deklaracja CEEB warunkiem złożenia wniosku o dodatek do pelletu

Warunkiem otrzymania dodatku jest wpis lub zgłoszenie źródła ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Co prawda, termin na złożenie deklaracji CEEB minął 30 czerwca, ale wciąż można to uzupełnić.

Jak złożyć wniosek o dodatek do pelletu online, przez internet?

Jak złożyć wniosek przez e-PUAP?

  • Należy zalogować się do portalu e-PUAP,
  • następnie wybrać z katalogu spraw: „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”.
  • Wybrać adres odpowiedniego urzędu, rodzaj pisma.
  • Załączyć pobrany z sieci i wypełniony wniosek
  • Podpisać go elektronicznie i wysłać.

W poniższym artykule instrukcja jak założyć profil zaufany i uzyskać podpis elektroniczny:

Jak założyć profil zaufany i zdobyć podpis elektroniczny

Jak dowiem się o przyznaniu dodatku do pelletu?

Informację o przyznaniu dodatku do pelletu otrzymamy bezpośrednio w Urzędzie Gminy lub mailowo.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany