Wrocław: PKP ogłosiły przetarg na remont zabytkowego dworca
Prace projektowe wrocławskiego dworca Brochów dobiegły końca, teraz przyszedł czas na modernizację. Zarząd PKP ogłosił przetarg na prace budowlane, w ramach remontu zabytkowego budynku. Przedmiotem prac jest modernizacja wszystkich pomieszczeń ogólnodostępnych oraz renowacja elewacji. Zakończenie inwestycji planowane jest na przełom III i IV kwartału 2012 roku.
Autor: PKP PLK SA
Zarząd PKP ogłosił 19 października przetarg, na roboty budowlane w ramach remontu zabytkowego dworca Brochów we Wrocławiu. Inwestycja będzie finansowana ze środków własnych PKP oraz budżetowych. Zakończenie inwestycji planowane jest na przełom III i IV kwartału 2012 roku.
Remont dworca Brochów - opis inwestycji
W ramach prac budowlanych zostaną wybudowane kasy biletowe oraz nowe toalety, które będą przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Na terenie dworca Brochów powstanie pomieszczenie dla posterunku Straży Ochrony Kolei oraz lokale komercyjne.
Na pierwszym pietrze budynku, zostaną wybudowane biura.Remont wewnątrz obiektu obejmuje również modernizację klatek schodowych, piwnic, a także ocieplenie budynku od wewnątrz. Wymienione zostaną instalacje, stolarka okienna i drzwiowa. W ramach inwestycji przeprowadzona zostanie gruntowna renowacja elewacji budynku. Elewacja zostanie zabezpieczona powłoką antygraffiti. Na części frontowej zostanie odtworzony historyczny zegar z rzymskimi cyframi i stylizowanymi wskazówkami.
Prace budowlane obejmą również modernizację balustrad i część zabytkowych krat okiennych, a także granitowe schody wejściowe. Dworzec Brochów zostanie w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na nowo została zaprojektowana iluminacja obiektu. Przed budynkiem dworca na nowo zostanie ułożony chodnik oraz zostanie wybudowany parking na 10 miejsc postojowych.
Dworzec Brochów - historia
Dworzec Brochów został wybudowany w 1896 roku. W tym czasie na Brochowie, który był jednym z największych węzłów towarowych na terenie wschodnich Niemiec, powstało duże osiedle kolejowe.
Budynek dworca jest ceglany, natomiast w partiach górnych i szczytowych w konstrukcji szachulcowej wypełnianej cegłą. W 1984 roku obiekt został wpisany do rejestru zabytków.