Znika Bauma, pojawia się Ulma

2006-12-03 16:10

30 listopada 2006 roku zarejestrowano nową firmę Ulma Construccion Polska S.A. Znika z rynku marka Bauma. Jakie jeszcze zmiany niesie za sobą nowa nazwa?

Decyzja o zmianie nazwy to konsekwencja działań rozpoczętych jeszcze w 2004 roku. Wtedy to hiszpańska firma Ulma Construcción wykupiła 97,39% akcji spółki giełdowej Bauma S.A. Jak opowiadał Andrzej Kozłowski, prezes Baumy, trudno mówić w tym przypadku o przejęciu. O spółkę "starała się" bowiem wówczas jeszcze jedna firma - Peri. Wybór padł jednak na Ulmę, ponieważ oba przedsiębiorstwa działały na różnych krańcach kontynentu - połączenie ich dawało nadzieję na zaistnienie na większej ilości rynków.

Dwuletnia już współpraca zdaje się przynosić korzyści obu stronom. Bauma szczególnie ceni sobie dostęp do potencjału technologicznego w zakresie rozwiązań dla budownictwa inżynieryjnego. Ten sektor charakteryzuje się bowiem w Polsce bardzo wysoką dynamiką wzrostu i firma upatruje w nim szanse dalszego rozwoju. - Gdy przed dwoma laty inwestorem strategicznym Bauma S.A. została hiszpańska firma Ulma Construccion, dla naszych klientów i partnerów oznaczało to przede wszystkim szerszą ofertę produktową - komentuje Andrzej Kozłowski. - Dziś nadszedł czas na kolejny etap integracji. Przynależność do międzynarodowej rodziny firm czyni nas silniejszymi i pozwala czerpać z najlepszych doświadczeń innych. Zyskują na tym nasi klienci.

Ulma jednak również nie ma powodów do narzekań - nieuczestnicząca w początkowym okresie rozwoju polskiego rynku deskowań zyskała możliwość zaistnienia zarówno w Polsce, jak i na rynkach wschodnich. Wcześniej przedsiębiorstwo było bowiem obecne przede wszystkim w Europie Zachodniej i obu Amerykach. Potwierdza to dyrektor generalny Ulma Construcción Cristóbal Álvarez. - Swego czasu uznaliśmy rynek polski za strategiczny dla naszego wzrostu i wkroczyliśmy do Polski poprzez zakup 97,39% akcji firmy Bauma S.A., ze względu na jej doskonałą pozycję i doświadczenie na tym rynku. Minione dwa lata potwierdziły słuszność tego wyboru - mówi Álvarez.

Nie tylko nazwa

Marka Bauma kojarzy się głównie z firmą produkująca kostkę brukową. Nawet w mowie potocznej używa się określenia "kostka bauma". Zmianie nazwy towarzyszyć będzie zatem także budowa marki, świeżego wizerunku, podkreślającego przynależność do silnej, międzynarodowej organizacji. Nowa Ulma Construccion Polska S.A nastawia się na realizacje najbardziej wymagających projektów dla wszystkich sektorów budownictwa. Jednym z nich jest deskowanie ścienne NEVI, zaprojektowane na parcie betonu do 60 kN/mkw.

Za zmianą nazwy nie pójdą jednak ceny - te pozostaną na tym samym poziomie. Nie znane są natomiast plany co do giełdy: czy i jak długo spółka pozostanie na parkiecie, czy też zostanie wyemitowanych więcej akcji - kwestie te pozostają jak dotąd tajemnicą.

Grupa Bauma działa poprzez dwanaście biur handlowych oraz siedem magazynów w kraju, spółkę na Ukrainie oraz przedstawicielstwa w Rosji i w Kazachstanie. Przychody jej za pierwsze półrocze 2006 roku wyniosły 61,4 mln zł, w porównaniu do 46,6 mln zł w pierwszym półroczu 2005 roku, a zysk netto w tym samym okresie odpowiednio 10,6 mln zł i 7,3 mln zł. W spółkach handlowych oraz w Zakładzie Produkcyjnym w Starachowicach. Grupa zatrudnia obecnie 300 osób.

Ulma Construcción jest częścią hiszpańskiej grupy kapitałowej Ulma. Produkuje i dostarcza systemy deskowań i rusztowań. Zatrudniająca 2000 osób, ma 22 oddziały w Hiszpanii oraz spółki zależne w Portugalii, Ameryce Południowej, USA, Niemczech, Francji, Holandii, Polsce, Chinach, ZEA oraz we Włoszech. Oprócz budownictwa działa jeszcze w sześciu innych sektorach branżowych.

Oferta firmy skierowana jest do wszystkich sektorów budownictwa, obejmując deskowania poziome i pionowe (w tym systemy przestawne i samowznoszące), różne typy podpór, systemy podparć wieżowych oraz rusztowania.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany