Najciekawsze polskie mosty i estakady drogowe w budowie
Oto , naszym zdaniem, najciekawsze budowane obecnie w Polsce mosty i estakady drogowe
Budowa mostu na Sanie w Stalowej Woli
Most na Sanie w Stalowej Woli będzie miał długość 1,76 km i będzie to najdłuższy most na Podkarpaciu w sieci dróg wojewódzkich.
foto: GDDKiA
Most nad Sanem w Stalowej Woli (DW 855)
Most będzie miał długość około 1760 m i pobiegnie nad rzekami: San oraz Bukowa.
foto: PUW
Najdłuższa górska estakada na S1 - budowa obejścia Węgierskiej Górki
Jednym z najbardziej widowiskowych obiektów, jaki powstaje w Beskidach na budowie drogi ekspresowej S1, jest prawie kilometrowej długości estakada. Na tej budowie to prawdziwy olbrzym. W najwyższym punkcie obiekt ma wysokość dziesięciopiętrowego budynku, czyli 31 metrów. Budowa estakady powoli zbliża się do finału. Pojawiły się na niej już przeźroczyste ekrany, dzięki którym kierowcom nie umkną piękne górskie widoki. Oczywiście w Polsce buduje się wyższe i dłuższe estakady od tej w Beskidach, ale fakt umiejscowienia jej w górskim terenie wpływa na wyobraźnie.
foto: GDDKiA
Najdłuższa górska estakada na S1 - budowa obejścia Węgierskiej Górki
Jednym z najbardziej widowiskowych obiektów, jaki powstaje w Beskidach na budowie drogi ekspresowej S1, jest prawie kilometrowej długości estakada. Na tej budowie to prawdziwy olbrzym. W najwyższym punkcie obiekt ma wysokość dziesięciopiętrowego budynku, czyli 31 metrów. Budowa estakady powoli zbliża się do finału. Pojawiły się na niej już przeźroczyste ekrany, dzięki którym kierowcom nie umkną piękne górskie widoki. Oczywiście w Polsce buduje się wyższe i dłuższe estakady od tej w Beskidach, ale fakt umiejscowienia jej w górskim terenie wpływa na wyobraźnie.
foto: GDDKiA
Obwodnica Łomży: Most nad Narwią, najdłuższy w Podlaskiem
Na obwodnicy Łomży powstaje sporo ciekawych obiektów inżynierskich. Jednym z nich jest niewątpliwie ogromny, liczący 1205 metrów długości most nad rzeką Narew i całą doliną Narwi. Ma to być najdłuższy tego typu obiekt w województwie podlaskim.
foto: GDDKiA
Obwodnica Łomży: Most nad Narwią, najdłuższy w Podlaskiem
Na obwodnicy Łomży powstaje sporo ciekawych obiektów inżynierskich. Jednym z nich jest niewątpliwie ogromny, liczący 1205 metrów długości most nad rzeką Narew i całą doliną Narwi. Ma to być najdłuższy tego typu obiekt w województwie podlaskim. Obiekt robi wrażenie. Będzie też pełnił funkcję przejścia dla zwierząt, a pod nim znajdą się również cztery drogi wewnętrzne gminy Piątnica oraz przejazd gospodarczy na wale przeciwpowodziowym. Obie nitki mostu będą miały po 22 przęsła na 21 podporach oraz dwóch przyczółkach.
foto: GDDKiA
Estakada nad rozlewiskami Biebrzy na obwodnicy Sztabina, czyli budowanie w wodzie
Nad doliną Biebrzy oraz drogą gminną powstanie estakada o długości 665 m. To największy obiekt na budowie obwodnicy Sztabina. Ale jak skomplikowana jest to budowa, można się przekonać patrząc na zdjęcia z budowy. Drogowcy posadowili podpory estakady w samym środku rozlewiska. Cała budowa estakady sprawia wrażenie, jakby był to plac budowy jakichś urządzeń hydrotechnicznych, a nie obwodnicy miasta.
foto: GDDKiA
Estakada nad rozlewiskami Biebrzy na obwodnicy Sztabina, czyli budowanie w wodzie
Nad doliną Biebrzy oraz drogą gminną powstanie estakada o długości 665 m. To największy obiekt na budowie obwodnicy Sztabina. Ale jak skomplikowana jest to budowa, można się przekonać patrząc na zdjęcia z budowy. Drogowcy posadowili podpory estakady w samym środku rozlewiska. Cała budowa estakady sprawia wrażenie, jakby był to plac budowy jakichś urządzeń hydrotechnicznych, a nie obwodnicy miasta.
foto: GDDKiA
Most w Wolinie nad Dziwną. Przęsła nasuwane przy pomocy barek
To bardzo ciekawa konstrukcja. Najpierw powstał ustrój nośny obiektu. Potem na budowę w częściach dotarły łuki metalowych przęseł nowego obiektu. Metalowa konstrukcja najpierw musi zostać zmontowana na brzegu. Potem będzie nasuwana na konstrukcję nośną z lądu.
foto: GDDKiA
Most w Wolinie nad Dziwną. Przęsła nasuwane przy pomocy barek
To bardzo ciekawa konstrukcja. Najpierw powstał ustrój nośny obiektu. Potem na budowę w częściach dotarły łuki metalowych przęseł nowego obiektu. Metalowa konstrukcja najpierw musi zostać zmontowana na brzegu. Potem będzie nasuwana na konstrukcję nośną z lądu.
foto: GDDKiA
1300-metrowa estakada nad Nową Hutą S7– najdłuższa budowana metodą nasuwania estakada w Polsce
W okolicy węzła Mistrzejowice powstaje długa na 1300 metrów estakada nad linią kolejową w Nowej Hucie. Jest budowana metodą nasuwania. Jak podaje GDDKiA, jest to najdłuższa, budowana tą metodą estakada w Polsce.
foto: GDDKiA
1300-metrowa estakada nad Nową Hutą S7– najdłuższa budowana metodą nasuwania estakada w Polsce
W okolicy węzła Mistrzejowice powstaje długa na 1300 metrów estakada nad linią kolejową w Nowej Hucie. Jest budowana metodą nasuwania. Jak podaje GDDKiA, jest to najdłuższa, budowana tą metodą estakada w Polsce.
foto: GDDKiA
Najwyższa estakada w Polsce na budowie S19 Babica - Jawornik
Na ponad 11 -kilometrowym odcinku drogi ekspresowej S19 Jawornik – Babica drogowcy mają do wybudowania najwyższą estakadę w Polsce. Będzie miała w najwyższym punkcie wysokość ponad 80-metrów. Zmieści się pod nią 26 piętrowy wieżowiec. Budowa tego odcinka S19 rozpoczęła się jesienią 2023 roku – skończy w 2026.
foto: GDDKiA
Obwodnica Łomży: Most nad Narwią, najdłuższy w Podlaskiem
Na obwodnicy Łomży powstaje sporo ciekawych obiektów inżynierskich. Jednym z nich jest niewątpliwie ogromny, liczący 1205 metrów długości most nad rzeką Narew i całą doliną Narwi. Ma to być najdłuższy tego typu obiekt w województwie podlaskim.
foto: GDDKiA
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...