Największe zaniechania w warszawskim metrze. Mogło być wygodniej
Podczas projektowania i budowy warszawskiego metra zrezygnowano z pewnych rozwiązań służących wygodzie pasażerów. Gdzie doszło do takich zaniechań? Zobacz wybrane przykłady.
Metro Stadion Narodowy (M2) – słabe powiązanie ze stacją PKP
Nie powstały dwa szerokie wyjścia z metra wiodące do tunelu pod nasypem i wejść na perony stacji kolejowej. Trzeba chodzić dookoła, najwęższym wejściem.
więcej...
foto: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Metro Lazurowa (M2) – brak wyjść na drugą stronę ul. Lazurowej
Z budowanej stacji metra Lazurowa wyjścia miały prowadzić m.in. na drugą stronę ruchliwej ulicy Lazurowej, ale z nich zrezygnowano.
więcej...
foto: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Metro Rondo Daszyńskiego (M2) – brak wyjść na wszystkie strony ronda
Ze stacji metra obok ogromnego ronda da się wyjść tylko na jego jedną stronę. Tysiące pracowników biur po drugiej stronie niepotrzebnie tracą czas, stojąc na światłach.
więcej...
foto: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Metro Centrum (M1) – nie powstało przejście podziemne do dworca Warszawa Śródmieście
Choć łącznik był planowany od zawsze, dwa sąsiadujące ze sobą podziemne obiekty nie mają połączenia do dziś. Możliwe, że tunel powstanie w latach 30.
więcej...
foto: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Metro Stadion Narodowy (M2) – nie powstały szerokie wejścia od strony stadionu
Od strony stadionu, na prawo od budynku stacji PKP miały powstać dwa szerokie wejścia do metra. Nie powstały, przez co największe tłumy obsługuje najwęższe wejście. Licencja zdjęcia: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/deed.en
Metro Chrzanów (M2) – brak wyjść na drugą stronę ul. Szeligowskiej
Wyjścia z budowanej stacji metra Chrzanów miały prowadzić m.in. na drugą stronę ważnej ulicy. Z tych wyjść jednak zrezygnowano.
więcej...
foto: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Metro Plac Konstytucji (M1) – stacji nie zbudowano
W latach 90. dla oszczędności zrezygnowano ze stacji metra Plac Konstytucji. Choć miasto planowało dobudować ją później, wciąż do tego nie doszło.
więcej...
foto: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Metro Plac Konstytucji (M1) – stacji nie zbudowano
Rezygnacja z budowy stacji Plac Konstytucji i Muranów sprawiła, że w centrum miasta, gdzie jest najwięcej celów podróży, stacje są rozmieszczone najrzadziej.
więcej...
foto: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Metro Muranów (M1) – stacji nie zbudowano
W latach 90. dla oszczędności zrezygnowano ze stacji metra Muranów. Choć miasto planowało dobudować ją później, wciąż do tego nie doszło.
więcej...
foto: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Metro Muranów (M1) – stacji nie zbudowano
Rezygnacja z budowy stacji Plac Konstytucji i Muranów sprawiła, że w centrum miasta, gdzie jest najwięcej celów podróży, stacje są rozmieszczone najrzadziej.